مهاجرت سرمایه گذاری

این روز ها سرمایه‌گذاری در خارج از کشور طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کشور ایران از جهت‌های مختلف با مشکلات اقتصادی، عدم امنیت شغلی، عدم ثبات اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روبه‌رو است. این موارد موجب شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران اقدام به اخذ و یزای سرمایه‌ گذاری نمایند.زیرا که اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از مطمئن‌ترین روش های مهاجرت محسوب می شود. اگر علاقه‌مند به مهاجرت به خارج از راه سرمایه گذاری هستید، گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با داشتن مشوران و متخصصان خاذق و با تجربه به طور کامل در این پروسه شما را یاری خواهد کرد.به همین جهت مقاله زیر برای آشنایی بیشتر شما با مبحث مهاجرت سرمایه گذاری نوشته شده است.

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید.

هدف سرمایه گذاری در خارج

به طور کلی سرمایه گذاری زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی پولی را به چیزی یا کاری اختصاص می‌دهد و انتظار برداشت پول را به همراه سود آن دارد. افراد با دیدگاه‌ها و اهداف مختلفی اقدام به مهاجرت سرمایه‌گذاری می‌کنند. امروزه بیشتر سرمایه گذاری‌ها در خارج از کشور با هدف دریافت اقامت و شهروندی و یا راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر صورت می‌گیرد.

معیار های انتخاب بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری

  1. حداقل هزینه برای سرمایه گذاری
  2. امنیت  اقتصادی کشور مقصد برای سرمایه گذاران
  3. دریافت تسهیلات و مزایای شهروندی
  4. دریافت اقامت دائم در کشور مقصد
  5. رسیدن به سود سرمایه گذاری
  6. سهولت اخذ ویزای سرمایه گذاری

شاخص های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در خارج

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار از موارد مهم جهت برسی برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف است. سرمایه گذاری در کشورهایی که شاخص اقتصادی پایدار و رو به رشدی دارند منجر به سوددهی بیشتر و افزایش سرمایه می‌شود. شاخص‌های میزان تولید ناخالص، مالیات و تورم می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در سرمایه گذاری در کشورهای مختلف داشته باشند. در ادامه به بررسی این شاخص‌ها میپردازیم :

  • تولیدات ناخالص داخلی: میزان بالای تولید ناخالص داخلی در کشورها، سبب افزایش رشد اقتصادی آن کشور می‌شود.
  • نرخ تورم: در کشورهای با ثبات اقتصادی، تورم پایین است. کشورهای با نرخ تورم کمتر از سه درصد از لحاظ اقتصادی در شرایط پایداری هستند.
  • میزان مالیات: بررسی مقدار مالیات بر درآمد از اقدامات ضروری برای سرمایه گذاری در خارج است؛ چرا که نسبت نامتعادل مالیات دریافتی به درآمد حاصل از سرمایه گذاری، سودی که از سرمایه گذاری در خارج از کشور بدست می‌آید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

GDP چیست؟

تولید ناخالصی داخلی یا همان GDP معیاری برای سنجش وضعیت اقتصاد یک منطقه و انتخاب بهترین کشور خارجی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. این معیار به معنی ارزش پولی کالا و خدمات ارائه شده در داخل کشور طی یک بازه زمانی مشخص است. همه کالاها و خدمات یک کشور در محاسبه GDP لحاظ نمی‌شود. در واقع کالاهای اساسی مثل خودرو، خوراک، پوشاک و… و همچنین خدمات پرمصرفی مثل مراجعات درمانی، آرایشگاه و… می‌تواند در زمان محاسبه این پارامتر سنجیده شود. اما مثلاً کالاهای دست دوم، اوراق بهادار، خرید و فروش‌های غیرقانونی و… در این محاسبه لحاظ نمی‌شود.

روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج

روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در خارج وجود دارد. کشورها بر اساس نیازهای اقتصادی خود، برنامه‌های متنوعی را تحت ویزاهای مختلف در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهند. به‌طورکلی، سرمایه گذاری برای اخذ اقامت یا شهروندی در کشورهای مختلف به چند دسته عمومی تقسیم می‌شود:

  • خرید املاک یا مستغلات
  • سرمایه گذاری با ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری با کارآفرینی و ایجاد شغل
  • سرمایه گذاری برای راه‌اندازی استارت آپ

برخی از این روش ها کم هزینه‌تر و برخی دیگر بسیار پرهزینه هستند. متقاضی با توجه به شرایط مالی و بودجه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند یکی از روش‌های سرمایه گذاری را انتخاب کند و نسبت به دریافت اقامت و یا شهروندی کشور مورد نظر اقدام نماید.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک : سرمایه گذاری از طریق خرید ملک را می‌ شود به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور دانست. با رعایت تمامی شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، می‌توان در زمان کوتاه یا بلند به سود بسیار خوبی رسید. خرید ملک در برخی کشورها  موجب به دست آوردن اقامت  آن کشور می‌شود اما در برخی دیگر منجر به  اخذ اقامت نمی گردد. در این صورت فرد متقاضی تنها از طریق اجاره‌دادن ملک خود کسب درآمد می‌کند و با سفر به آن کشور از ملک خود استفاده کند. همچنین با خرید ملک بیشتر از مبلغ تعیین شده در برخی از کشورها، تابعیت اعطا می‌شود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت: ثبت شرکت یکی از راه‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور است. سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت از چند طریق امکان پذیر است که هر کدام نیز شرایط خاص به خود را دارد. برخی از کشورها، پس از ثبت شرکت و استخدام نیروی کار، به فرد متقاضی اقامت می‌دهند و در برخی از کشورهای دیگر فرد متقاضی با خرید سهام بعضی از کشورها می تواند اقامت دریافت کند. برای ثبت شرکت در خارج، به نکات زیر توجه کنید:

  • افراد متقاضی راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای دیگر، باید از طریق ثبت شرکت اقدام کنند. برای این اقدام، متقاضی باید رزومه و ایده اقتصادی برای اثبات بیزینس پلن خود را داشته باشه. همچنین تسلط کامل نسبت به کسب‌ و کار و بازار اقتصادی حوزه موردنظر لازمه. توجه داشته باشید، حوزه‌ای که می‌خواهید در آن فعالیت اقتصادی کنید، در کشور موردنظر پرتقاضا و مورد نیاز باشد.
  • در صورت داشتن شرایط لازم جهت راه‌اندازی شرکت، شخص با دادن وکالت‌نامه رسمی به نماینده خود، می تواند شروع به فرایند ثبت شرکت کند. پس از پروسه‌هایی مثل تائید بیزینس پلن، مشخص کردن سازوکار، اساس‌نامه، کد اقتصادی شرکت، گستره فعالیت‌ها و … شرکت راه‌اندازی می شود. و بعد از آن، به شخص دعوت‌نامه‌ای برای کار در حوزه بیزینس ثبت‌شده اعطا می شود تا با حضور در این کشور، ایده و تخصص خود را گسترش دهد.
  • شناخت درست بازار ایده تجاری شما در کشور هدف، اهمیت به خصوصی دارد. برای اینکه شرکت شما، یک شرکت موفق و پربازده باشد، انتخاب کشور هدف و طراحی برنامه اقتصادی، بسیار حائز اهمیت است.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ:  کارآفرینی باعث می‌شود تا فرد متقاضی در کشور مقصد کسب‌وکاری ایجاد کرده و از آن کسب درآمد کند. فرد متقاضی از این طریق می‌تواند اقامت کشور مورد نظر را اخذ کند. برای سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی و استارت آپ، فرد متقاضی باید ثابت کند که دارای طرح تجاری قوی است که با راه‌اندازی آن موجب ایجاد کار و استخدام نیروی کار محلی در آن کشور می‌شود و سودهی نیز به دنبال داشته باشد. افرادی که قصد راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار  جدید با هزینه کمتر دارند باید به دنبال ویزاهای استارت آپ که مبنای آن ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه و اجرای آن در کشور مد نظر است، بروند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری

  1. پاسپورت معتبر
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. گواهی آزمایشات پزشکی که توسط پزشک معتمد سفارت تایید شده باشد
  4. سند یا اسناد ملکی
  5. ارائۀ تاییدیۀ تمکن مالی و گردش حساب تایید شده توسط بانک برای ۴سال اخیر
  6. جواز کسب و یا سهام شرکت برای ۲ سال اخیر

و برخی مدارک دیگر که بسته به هر سفارتی ممکن است متغیر باشد. لازم به ذکر است مدارکی که به آن‌ها اشاره شد، باید به زبان انگلیسی و یا زبان کشور مورد نظر ترجمه و توسط وزارت امور خارجه و دادگستری کل کشور تایید شده باشد و سپس برای تایید به سفارت ارائه شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری

آشنا شدن با برترین کشورهای جهان که امکان سرمایه‌گذاری را به خارجی‌ها می‌دهند، می‌تواند بسیار مفید باشد. ما در این بخش تلاش کردیم با دسته‌بندی اطلاعات به‌صورت هدفمند، شما را در جریان برنامه‌های مختلف کشورها برای سرمایه گذاری قرار دهیم.  ما بر اساس فاکتورهایی مانند رتبه اقتصادی کشورها، روش‌های سرمایه گذاری، الزامات زبان، حداقل میزان سرمایه، اخذ اقامت و موارد دیگر، برای هر کشور جدولی را تهیه کرده است. شما با مرور این لیست می‌توانید به‌راحتی گزینه‌های خود را برای سرمایه گذاری در خارج بررسی کنید :

کانادا

فرانسه
اسپانیا
امارات متحده عربی
ترکیه
پرتغال
لیتوانی
استرالیا
آمریکا
هلند
 

سرمایه گذاری با هفت اقلیم

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، ببه شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت سرمایه گذاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. همچنین، ما با شما در تمام مراحل فرآیند مهاجرت از  مراحل اول گرفته تا اخذ ویزا سرمایه گذاری و رسیدن به مقصد  همراه خواهیم بود تا شما با آرامش و اطمینان، رویاهای مهاجرت خود را به واقعیت تبدیل کنید.

همین الان مشاوره بگیر

مشاوره و تماس

گروه حقوقی بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری یا آنلاین همین حالا با شماره‌های 09120301287 و 02188799791 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره تخصصی