ویزای تمکن مالی اسپانیا 2024

ویزای تمکن مالی اسپانیا گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم

کشور اسپانیا از جمله مقاصدی است که ایرانیان زیادی برای اخذ اقامت به آن علاقه‌مند هستند. یکی از روش‌های مهاجرت به اسپانیا، ویزای تمکن مالی است که امکان اخذ اقامت اسپانیا را فراهم می‌کند. در این روش، متقاضیان باید در حساب بانکی خود در ایران، به ازای هر عضو خانواده ۲۰ الی ۳۰ هزار  یورو داشته باشند و همچنین باید درآمد ماهانه‌ای معادل حداقل ۳ الی ۴ هزار یورو در ایران را اثبات کنند. در این نوع اقامت، فرزندان تا سن ۱۸ سال می‌توانند تحت پوشش خانواده باشند. برای مهاجرت به اسپانیا روش‌های متعددی وجود دارد که هر کدام بر اساس شرایط و نیازهای فردی متفاوت هستند.مهاجرت از طریق ویزای سرمایه‌گذاری (Golden Visa)اسپانیا، مهاجرت از طریق خوداشتغالی،مهاجرت از طریق ویزای کاری اسپانیا و تحصیل در دانشگاه های اسپانیا از دیگر روش های مهاجرت به اسپانیا می باشد. برای یافتن بهترین روش مهاجرت و انتخاب مناسب‌ترین مقصد برای خود و خانواده‌تان، می‌توانید با کارشناسان ما در گروه حقوق بین‌الملل هفت اقلیم تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره‌مند شوید. کارشناسان باتجربه هفت اقلیم، با داشتن سابقه طولانی در زمینه انواع روش‌های مهاجرت، از جمله مهاجرت از طریق تمکن مالی، می‌توانند به شما کمک کنند تا با کمترین زمان و هزینه، ویزای تمکن مالی اسپانیا را دریافت کنید.

ویزای تمکن مالی اسپانیا چیست؟

مهاجرت از طریق تمکن مالی یا خوداتکایی یکی از گزینه‌های محبوب مهاجرتی در سال‌های اخیر بوده است. ویزای تمکن مالی اسپانیا یکی از گزینه‌های پرطرفدار اقامت برای افرادی است که می‌خواهند در اسپانیا زندگی کنند یا دوران بازنشستگی خود را در این کشور سپری کنند. این ویزا به شهروندان غیر اتحادیه اروپا، EEA  یا سوئیس امکان اقامت طولانی‌مدت در اسپانیا را می‌دهد.

ویزای تمکن مالی به این معناست که شما بدون نیاز به کسب درآمد در اسپانیا، توانایی مالی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود را دارید. برای استفاده از این روش، باید درآمد غیرفعال تضمین‌شده‌ای مانند پس‌انداز بانکی یا درآمد ثابت بازنشستگی داشته باشید. همچنین می‌توانید با درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایی مانند سود سهام یا درآمد اجاره ملک برای این ویزا اقدام کنید.

شما نمی‌توانید در اسپانیا فعالیت اقتصادی یا حرفه‌ای انجام دهید. به عبارت دیگر، تا زمانی که باری بر دوش مردم اسپانیا نباشید و فرصت‌های شغلی آن‌ها را اشغال نکنید، می‌توانید در این کشور زندگی کنید.

ویزای تمکن مالی در زبان اسپانیایی “Residencia no lucrativa España” نامیده می‌شود. برای واجد شرایط بودن این نوع ویزا، باید نشان دهید که درآمد کافی برای حمایت از خود دارید. به همین دلیل این نوع ویزا به عنوان ویزای خود حمایتی نیز شناخته می‌شود. در واقع، ویزای تمکن مالی یک ویزای درآمد غیرفعال است. به این معنا که شما باید اثبات کنید که در طول اقامت خود منابع مالی کافی برای تأمین نیازهای خود را دارید.

افراد واجد شرایط اقامت تمکن مالی اسپانیا

برنامه ویزای تمکن مالی اسپانیا برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد خانواده‌تان نیز به شما ملحق شوند. اعضای خانواده‌ای که می‌توانند همراه شما باشند شامل همسر یا شریک مدنی و فرزندان وابسته شما می‌شوند.

ویزای تمکن مالی اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد تا در اسپانیا اقامت داشته باشید بدون اینکه نیاز به فعالیت اقتصادی یا حرفه‌ای داشته باشید، به شرطی که بار مالی بر دوش جامعه اسپانیا نگذارید و فرصت‌های شغلی محلی را اشغال نکنید.این ویزا برای افراد زیر بسیار مناسب است:

  • بازنشستگانی که تمایل دارند در اسپانیا زندگی کنند.
  • افرادی که دارای درآمد، مستمری بازنشستگی هستند.
  • کسانی که دارای حساب‌های پس‌انداز می‌باشند.
  • افرادی که از سرمایه‌گذاری‌های درآمدزا بهره‌مند هستند.
  • کسانی که می‌توانند بدون نیاز به کار کردن در اسپانیا زندگی کنند.

شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا

رعایت چهار شرط اساسی برای درخواست و دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا الزامی است.شرایط برنامه تمکن مالی اسپانیا که باید رعایت شود عبارتند از:

  • باید اثبات کنید که می‌توانید بدون نیاز به کار کردن از نظر مالی خود و اعضای خانواده‌تان را حمایت کنید. این شامل داشتن درآمد مناسب از منابع غیرفعال مانند سرمایه‌گذاری‌ها، پس‌اندازها، حقوق بازنشستگی یا درآمد اجاره می‌شود.
  • باید دارای بیمه پزشکی خصوصی اسپانیایی یا بیمه درمانی بین‌المللی مهاجرتی باشید که تمامی هزینه‌های درمانی در اسپانیا را پوشش دهد.دو گزینه بیمه برای افراد واجد شرایط مهاجرت به اسپانیا وجود دارد.بیمه درمانی خصوصی اسپانیا که اگر قرار است برای مدتی طولانی در اسپانیا اقامت داشته باشید، این پوشش بهترین انتخاب است و بیمه سلامت مهاجران که اگر اگر قصد دارید در خارج از کشور در بیش از یک کشور زندگی کنید، انتخاب خوبی است.
  • باید گواهی پزشکی از یک پزشک معتبر ارائه دهید که کمتر از ۹۰ روز از تاریخ صدور آن گذشته باشد و نشان دهد شما در سلامت کامل هستید و هیچ بیماری مسری ندارید.
  • نباید سابقه پلیسی برای هیچ جرم جدی داشته باشید. باید گواهی عدم سوءپیشینه از کشور خود ارائه دهید که نشان دهد در ۵ سال گذشته هیچ جرمی مرتکب نشده‌اید.اگر سابقه کیفری دارید، توصیه می‌کنیم قبل از درخواست با یک وکیل مهاجرت اسپانیایی مشورت کنید. این سند باید به زبان اسپانیایی ترجمه شود و باید با فرآیند آپوستیل لاهه تائید شود.

مبلغ مودر نیاز برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

از شرایط اساسی برای دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا، نشان دادن این است که شما و افراد تحت تکفل شما دارای بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در طول مدت اقامت در اسپانیا هستید. این بودجه باید از منابع ثابت و قابل اعتماد مانند سرمایه‌گذاری‌ها، حساب‌های پس‌انداز، حقوق بازنشستگی یا دیگر منابع مالی تأمین شده باشد.

معیاری که دولت اسپانیا برای ارزیابی توانایی مالی متقاضیان ویزای تمکن مالی استفاده می‌کند، مبتنی بر مفهوم IPREM (Indicador Público de Renta de Efectos Múltiples) است. بر این اساس، متقاضیان برنامه اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی باید هر ساله مبلغ حداقل 40 درصد از ارزش IPREM را در حساب بانکی خود داشته باشند.

ارزش IPREM هر سال توسط دولت اسپانیا مشخص می‌شود.در شرایط فعلی ارزش IPREM معادل حداقل ۳ هزار یورو در ماه است. بنابراین، برای متقاضی اصلی این برنامه، مقدار حداقل مورد نیاز در هر سال معادل حداقل ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو خواهد بود.اگر متقاضی اصلی همراه با همسر و فرزندان باشد، باید به ازای هر نفر اضافی، مبلغ ۷۰۰ الی ۸۰۰ یورو به ازای هر ماه به مقدار مورد نیاز اضافه شود.

به یاد داشته باشید که این مقادیر تقریبی است و ممکن است با تغییرات در ارزش IPREM و شرایط مالی، مورد تغییر قرار گیرد. مدارک مختلفی برای اثبات توان مالی در زمان اقامت در اسپانیا قابل قبول است. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • صورت‌حساب‌های بانکی با تاریخ ۶ تا ۱۲ ماه قبل از درخواست
  • اجاره‌نامه مسکن
  • گواهی سرمایه‌گذاری و درآمد
  • گزارش بانکی نشان‌دهنده میزان پس‌انداز

استفاده از پس انداز بانکی برای ویزای تمکن مالی اسپانیا

قانون درآمد حداقل مورد نیاز برای درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا (NLV) واضحاً مشخص می‌کند که متقاضیان باید دارای درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌شان در طول مدت اقامت در اسپانیا باشند. این درآمد باید از منابع ثابت و قابل اعتماد مانند سرمایه‌گذاری‌ها، پس‌اندازها، درآمد بازنشستگی یا دیگر منابع مالی تأمین شده باشد.ما پیشنهاد می دهیم در صورنی که می خواهید پس انداز بانکی را جایگزین درآمد اعلامی به سفارت کنید مبلغی حدود ۶۰ الی ۹۰ هزار یورو را در نظر داشته باشد.

اگرچه سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها باید به این معیارها پایبند باشند، اما در برخی موارد، ممکن است به دلایل خاص، موردی را تائید کنند که شرایط درآمد را کاملاً برآورده نمی‌کند. اما این موارد نادر و استثنایی هستند و عموماً پس‌انداز قابل‌توجهی یا شواهد دیگر برای تأمین هزینه‌های زندگی باید ارائه شود.

مراحل درخواست ویزای تمکن مالی اسپانیا

روند اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا دو مرحله دارد، یکی در کشور مبدأ شما و دیگری در اسپانیا:

  • مرحله اول: روند درخواست در کشور مبدأ: در این مرحله، ابتدا باید درخواست خود را به نزدیک‌ترین سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود ارسال کنید.حتماً اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک مورد نیاز را به‌صورت کامل و صحیح تحویل داده‌اید؛ زیرا در صورت ناقص بودن مدارک، درخواست شما رد خواهد شد و هزینه آن مسترد نخواهد شد.برای این کار، توصیه ما این است که از مشاوران مهاجرتی هفت اقلیم کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
  • مرحله دوم: هنگام ورود به اسپانیا: پس از ورود به اسپانیا، شما باید در ۳۰ روز اقدام به درخواست کارت اقامت (TIE) کنید. این کارت، کارت شناسایی خارجی شماست و باید برای دریافت آن اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا

برای درخواست ویزای یک ساله اقامت در اسپانیا، شما باید مدارک زیر را آماده کنید و به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود ارائه دهید:

  • فرم درخواست ویزا.
  • یک عکس رنگی جدید در ابعاد ۳ در ۴.
  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل یک سال اعتبار و دارا بودن حداقل دو صفحه خالی برای ویزا.
  • گواهی عدم سوءپیشینه.
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • ارائه بیمه درمانی خصوصی بین‌المللی که حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.
  • گواهی و آزمایش کامل پزشکی.
  • فرم تکمیل شده EX-01 که مربوط به اقامت می‌باشد.
  • نامه تمکن مالی بانکی.

دریافت پاسپورت اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی اسپانیا

ویزای تمکن مالی اسپانیا می‌تواند پلی برای اخذ اقامت دائم و در نهایت شهروندی اسپانیا باشد. با داشتن ویزای تمکن مالی و اقامت مستمر برای مدت ۸ تا ۱۰ سال، شرایط برای اخذ شهروندی فراهم می‌شود. بدین ترتیب، با داشتن مجوز اقامت معتبر و تمدید آن، می‌توانید به مرحله‌ی شهروندی اسپانیا برسید. این فرآیند ممکن است به عنوان یکی از مزایای اصلی ویزای تمکن مالی اسپانیا مطرح شود.البته به یاد داشته باشید گذراندن آزمون زبان اسپانیایی در حداقل سطح  A2و گذراندن آزمون فرهنگ اسپانیایی CCSE نیز برای اخذ تابعیت اسپانیایی ضروری می باشد.

اخذ ویزا تمکن مالی شاید ساده ترین و کم ریسک ترین روش برای دریافت شهروندی و پاسپورت اسپانیا به عنوان یک کشور مهم اتحادیه اروپا و حوزه شینگن باشد که می توانید اصلاعات دقیق تر آن را از طریق مشاوران گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم به دست آورید.

مزایا و معایب ویزای تمکن مالی اسپانیا

مانند هر روش مهاجرتی ویزای تمکن مالی کشور اسپانیا نیز مزایا و معایبی را دارد که ما این موارد را برای شما شمرده ایم:

  • مزایای ویزا تمکن مالی اسپانیا

۱.عدم نیاز به سرمایه‌گذاری در اقتصاد اسپانیا.

۲.صدور ویزا برای دوره‌ی دو سال و امکان تمدید آن تا ۵ سال

۳.این ویزا می‌تواند قدمی برای شهروندی اسپانیا و در نتیجه، اخذ پاسپورت اتحادیه اروپا باشد.

۴.تنها نیاز به حداقل ۶ ماه اقامت در سال برای تمدید ویزا.

۵.امکان سفر به ۲۶ کشور عضو شینگن بدون نیاز به ویزا.

۶.امکان تبدیل ویزای تمکن مالی به یکی از مجوزهای کار اسپانیا پس از ۱ سال.

۷.امکان همراهی اعضای نزدیک خانواده در ویزای شما.

۸.امکان تحصیل در اسپانیا برای شما و اعضای خانواده.

۹.امکان کارآموزی با حقوق حین اقامت با ویزای تمکن مالی.

۱۰.امکان سرمایه‌گذاری در اسپانیا، از جمله سهامداری در تجارت و سرمایه‌گذاری در وجوه مختلف.

  • معایب ویزا تمکن مالی اسپانیا

۱.محدودیت در انجام کارهایی که درآمدی برای شرکت‌ها یا مشتریان اسپانیایی ایجاد کنند، به عنوان مثال کارهای از راه دور.

۲.عدم دسترسی به سیستم بهداشت عمومی؛ بنابراین، نیاز به بیمه درمانی خصوصی یا بیمه درمانی مهاجرتی دارید.

۳.عدم وجود مزایای خاص برای شما یا اعضای خانواده در مورد ویزا، به عنوان مثال امکان دسترسی به خدمات عمومی مانند آموزش یا سلامت.

۴.نیاز به حداقل ۱۸۳ روز اقامت در سال برای تمدید ویزا، که ممکن است به عدم امکان کسب اقامت قانونی در اسپانیا منجر شود.

اخذ ویزای تمکن مالی اسپانیا با گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم

همان طور که اشاره شده مهاجرت به اسپانیا و دریافت اقامت اسپانیا به دلایل فراوان متقاضیان زیادی دارد بدون شک، همکاری شما با گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم می‌تواند برای شما و خانواده‌تان در جستجوی بهترین راه و مقصد مهاجرت بسیار مفید باشد. کارشناسان با تجربه هفت اقلیم، می‌توانند شما را در مسیر دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا،تحصیل در اسپانیا و سرمایه گذاری در اسپانیا یا کشورهای دیگر، همراهی کنند. این همکاری می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین هزینه و زمان ممکن، در محیطی امن و دوستانه با حفظ حریم شخصی شما عزیزان بهترین مسیر مهاجرت را انتخاب کنید.ما در طول تمام مسیر مهاجرت در کنار شما هستیم.

همین الان مشاوره بگیر