کار در امارات

امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و با داشتن منابع عظیم نفت و گاز و همچنین سرمایه‌گذاری‌های فراوان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، به یکی از قطب‌های مهم اقتصادی منطقه تبدیل شده است. این کشور پتانسیل‌های کاری فراوانی برای مهاجران در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، ساختمان‌سازی، گردشگری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات فراهم می‌کند. متوسط درآمد در امارات حدود ۱۱۵,۰۰۰ درهم در سال است که نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر، رقم بسیار مناسبی است. این میزان درآمد همراه با نرخ بیکاری پایین، نشان دهنده شرایط کاری بسیار مناسب در این کشور است. همچنین، نداشتن مالیات بر درآمد برای کارمندان از مزایای بسیار مهم کار در امارات محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش درآمد خالص افراد و سرمایه گذاری در امارات داشته باشد. امارات مکانی است که در آن سنت با مدرنیته در هم آمیخته شده و این تعامل فرهنگی، فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد کرده است. زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی مشاغل در امارات به کار می‌رود که این موضوع به مهاجران کمک می‌کند تا بدون مشکل زبانی در این کشور به فعالیت بپردازند. حدود ۸۵% از جمعیت امارات را مهاجران تشکیل می‌دهند، بنابراین، این کشور محیطی بسیار پذیرنده برای خارجی‌ها است. این جمعیت مهاجر از تمامی نقاط جهان به امارات آمده‌اند و این تنوع فرهنگی باعث ایجاد یک جامعه چند ملیتی و متنوع شده است که افراد به راحتی می‌توانند در آن پذیرفته شوند و زندگی کنند. در سراسر امارات فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد؛ اما بیشتر این فرصت‌ها در شهرهای ابوظبی و دبی متمرکز شده‌اند. این دو شهر به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مدرن، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و پروژه‌های عظیم توسعه‌ای، جذابیت بیشتری برای کارجویان دارند.

مهاجرت کاری به امارات نیازمند برنامه ریزی دقیق،انتخاب های درست و مشاوره تخصصی می باشد.از این رو متخصصان و وکلا گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با داشتن چندین سال سابقه و تجارب فراوان در طول مسیر مهاجرت کاری به امارات و کاریابی در امارات، کنار شما خواهند بود تا خود و خانوادتان مهاجرتی قانونی،آسان،کم هزینه و مطمئنی داشته باشید.ما به شما کمک خواهیم کرد تا به مقصد ایده آل خود مهاجرت کرده تا اقامت بلند مدت امارات را اخذ نمایید.مقاله زیر نیز در جهت آشنایی بیشتر شما با مهاجرت کاری به امارات متحده عربی نوشته شده است.

دلایل انتخاب امارات برای کار

  • از پویاترین بازارهای کار در منطقه،به ویژه در شهرهای دبی و ابوظبی.
  • نبود مالیات بر درآمد از بزرگ‌ترین مزایای کار در امارات
  • متوسط حقوق بالا و بسیاری و کارفرمایان حقوق‌ و مزایای جذاب ارائه می‌دهند.
  • زیرساخت‌های پیشرفته‌ای در زمینه حمل و نقل، ارتباطات، بهداشت و آموزش
  • یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است. میزان جرم و جنایت پایین
  • فرآیند دریافت ویزای کار نسبتاً ساده و سریع
  • استفاده از زبان انگلیسی برای بیشتر مشاغل و تجارت
  • نزدیکی به ایران برای رفت و آمد

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به امارات

1.داشتن حداقل ۱۸ سال سن: متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند واجد شرایط دریافت ویزای کار در امارات شوند.حتی ممکن است برخی کارفرمایان محدودیت سنی بیشتری نیز اعمال نمایند.

۲.داشتن پیشنهاد کاری یا جاب آفر: برای دریافت ویزای کار، داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در امارات ضروری است. این پیشنهاد کاری باید به طور رسمی از طرف کارفرما  ارائه شود.

۳.گواهی تاییدیه سلامت: متقاضیان باید گواهی سلامت پزشکی از مراکز معتبر امارات دریافت کنند. این گواهی شامل آزمایش‌های مختلفی است که نشان‌دهنده سلامت جسمانی و عدم وجود بیماری‌های مسری است.

۴.داشتن مهارت و سابقه کاری مرتبط: داشتن مهارت‌های تخصصی و سابقه کاری مرتبط با شغل مورد نظر از جمله موارد ضروری است. بسیاری از کارفرمایان به دنبال افرادی با تجربه و تخصص در زمینه‌های مشخص هستند.

۵.داشتن تمکن مالی جهت دریافت ویزای کار امارات: متقاضیان باید نشان دهند که از نظر مالی قادر به تامین هزینه‌های خود در طول اقامت در امارات هستند. این شامل هزینه‌های اولیه زندگی تا زمانی که حقوق ماهانه خود را دریافت کنند، می‌شود.اصولا حقوق ماهانه متقاضی نباید کم‌تر از ۴,۰۰۰ درهم یا حداقل ۳,۰۰۰ درهم باشد .

۶.داشتن اقامت موقت امارات: پس از دریافت ویزای کار، متقاضیان نیاز به اقامت موقت در امارات دارند. این اقامت معمولاً توسط کارفرما فراهم می‌شود و باید با قوانین و مقررات مهاجرتی امارات سازگار باشد.

۷.ارائه گواهی عدم سوءپیشینه: متقاضیان باید گواهی عدم سوءپیشینه از کشور محل اقامت خود ارائه دهند. این گواهی نشان می‌دهد که فرد هیچگونه سوابق کیفری ندارد و از نظر قانونی مشکلی برای ورود و کار در امارات وجود ندارد.

روش های مهاجرت کاری به امارات

به صورت کلی برای مهاجرت کاری به امارات متحره عربی روش های مختلفی وجود دارد که اصلی ترین این روش ها را مورد برسی قرار داده ایم.به یاد داشته باشید اگر می‌خواهید به بازار کار جهانی را دسترسی داشته باشد، بهترین گزینه شهر دبی است. دبی جدا از اینکه یک مقصد گردشگری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود، مرکز اصلی تجارت است. فرصت‌های شغلی متفاوت، از سطح مبتدی تا موقعیت‌های عالی در بخش‌های مختلف، در دبی وجود دارد. این شهر همچنین مکان مناسبی برای راه اندازی کسب‌و‌کار موفق هم هست. کار در دبی و مهاجرت به دبی اولویت بیشتر کسانی است که به فکر مهاجرت به امارات می باشند.

دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای اماراتی

دریافت دعوتنامه کاری از طرف یک کارفرما در امارات یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به این کشور است. در این روش، شما باید پیش از ورود به امارات شغلی را پیدا کرده و دعوتنامه کاری دریافت کنید.جستجوی شغل و دریافت پیشنهاد کاری اغلب از طریق موسسات مهاجرتی، وب‌سایت‌های کاریابی و

آژانس‌های کاریابی مستقر در امارات انجام می پذیرد.پس از آن ارسال درخواست شغلی به کارفرما می باشد

برای این کار لازم است رزومه به روز متناسب با شغل مورد نظر تهیه کنید.پس از ارسال درخواست نویت به مصاحبه میر سد که می تواند به صورت آنلاین و از راه دور انجام گیرد.پس از موفقیت در مصاحبه‌ها، کارفرما به شما پیشنهاد کاری رسمی ارائه می‌دهد. و شما قرارداد کاری خود را با کارفرما نهایی و امضا می کنید.

کارفرما باید به نیابت از شما درخواست مجوز کار (Work Permit) را به اداره مهاجرت امارات (General Directorate of Residency and Foreigners Affairs – GDRFA) ارائه دهد.

و مدارک لازم شامل قرارداد کاری، کپی پاسپورت شما و مدارک دیگر مورد نیاز توسط کارفرما به اداره مهاجرت ارائه می‌شود.

پس از تایید مجوز کار توسط اداره مهاجرت، دعوتنامه کاری برای شما صادر می‌شود. این دعوتنامه شامل جزئیات شغل، مدت قرارداد و شرایط کار است.در این مرحله به سفارت یا کنسولگری امارات در کشور خود مراجعه کرده و درخواست ویزای کار را ارائه می دهید.پس از تایید درخواست ویزای کار، ویزای ورود به امارات برای شما صادر می‌شود.پس از ورود به امارات، باید معاینات پزشکی را در مراکز تایید شده انجام دهید.پس از تایید مدارک و معاینات پزشکی، ویزای اقامت (Residence Visa) صادر می‌شود که به شما اجازه می‌دهد به طور قانونی در امارات کار و زندگی کنید.یه یاد داشته باشید آشنایی با قوانین و مقررات مهاجرتی و کار در امارات ضروری است.اغلب نیز ویزای کار معمولاً برای مدت ۱ تا ۳ سال صادر می‌شود و قابلیت تمدید دارد.همچنین کارفرما معمولاً در تمامی مراحل از درخواست مجوز کار تا دریافت ویزای اقامت، از شما حمایت می‌کند.

دریافت ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار امارات

امارات متحده عربی از سال ۲۰۲۲ نوعی ویزای جدید به نام ویزای جستجوی کار را معرفی کرده است. این ویزا به کارگران ماهر این امکان را می‌دهد که برای مدت ۱ تا ۶ ماه وارد این کشور شوند و به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند. ویزای جستجوی کار امارات یک ویزای توریستی و موقت است و به اسپانسر نیاز ندارد. ممکن است تصور کنید که هر کسی که خواستار کار در امارات است، می‌تواند به سادگی با ویزای جستجوی کار وارد این کشور شود و در شغل مورد نظر خود استخدام شود. اما دریافت ویزای جستجوی کار امارات به این سادگی نیست. در ابتدا، شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • فارغ‌التحصیل یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا باشید.
  • اینکه کدام دانشگاه از نظر دولت امارات برتر شناخته می‌شود، طبق طبقه‌بندی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش این کشور تعیین خواهد شد.
  • مهارت فارغ‌التحصیلان هم باید در سطح اول، دوم یا سوم مورد تأیید وزارت منابع انسانی امارات (MoHRE) باشد.
  • زمان درخواست ویزای جستجوی کار، نباید بیش از دو سال از فارغ‌التحصیلی شما گذشته باشد.
  • داشتن مدرک لیسانس یا معادل آن ضروری است تا به درخواست ویزای شما رسیدگی شود.
  • ویزای جستجوی کار امارات، نیاز به اسپانسر یا میزبانی جهت حمایت مالی ندارد.

با توجه به اینکه ویزای جستجوی کار ممکن است در نهایت به یافتن شغل و استخدام در امارات منجر شود، باید قبل از اقدام، قوانین کار این کشور را رعایت کنید. طبق قانون کار امارات، افراد بالای ۱۸ سال که شرایط لازم برای کار و دریافت ویزای کار را دارند، می‌توانند استخدام شوند. به افراد زیر ۱۵ سال اجازه کار داده نمی‌شود. در موارد خاص مانند کارآموزی و مشاغل مشابه، امکان استفاده از افراد ۱۵ تا ۱۸ سال وجود دارد.

دریافت ویزای طلایی (Golden Visa امارات)

ویزای طلایی امارات یکی از ویزاهای بلندمدت کاری محبوب است و به عنوان یک راه برای مهاجرت به امارات از طریق کار شناخته می‌شود. این ویزا به افرادی که دارای تخصص‌های مختلف هستند و یا توانایی سرمایه‌گذاری در امارات را دارند، اجازه می‌دهد تا به صورت دائمی در امارات اقامت کنند.

مهمترین مزیت ویزای طلایی امارات این است که مدت اعتبار آن می‌تواند ۲ الی ۵ سال باشد که حتی تا ۱۰ سال هم قابلیت تمدید دارد. این ویزا به افراد اجازه می‌دهد تا برنامه‌های زندگی خود را بر اساس پایداری بیشتر بنویسند. این ویزا نه تنها به افراد با تخصص‌های هنری یا فنی، بلکه به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نیز ارائه می‌شود.

دریافت ویزای طلایی امارات البته نیازمند شرایط خاصی است، از جمله داشتن تخصص‌های مورد تایید، مدارک مالی معتبر، یا حداقل مقداری سرمایه برای سرمایه‌گذاری در امارات. این ویزا می‌تواند برای افراد و خانواده‌های آن‌ها یک فرصت بزرگ برای شروع یا توسعه کاری یا تجاری در امارات باشد.

ویزای طلایی به افراد تحت تکفل شخص نیز تعلق می‌گیرد؛ بنابراین می‌تواند یک روش عالی برای مهاجرت به امارات از طریق کار به‌همراه خانواده باشد.یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ویزای طلایی کار در امارات، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه آن است.

همین الان مشاوره بگیر

نرخ بیکاری در امارات

نرخ بیکاری یک مسئله مهم در امارات متحده عربی است که تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و جامعه این کشور دارد. امارات به عنوان یکی از کشورهایی با جامعه بسیار گسترده و پویا، با ورود افراد از سراسر جهان به دنبال کار و امکانات بهتر، با چالش‌هایی مانند بیکاری مواجه است.

نرخ بیکاری در امارات متحده عربی به طور معمول پایین‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر است و امارات اغلب در بین کشورهای برتر جهان از نظر نرخ کم بیکاری قرار دارد. با توجه به تخمینی که شما ارائه دادید، نرخ بیکاری در سال های اخیر حدوداً ۶٪ بوده است که این امر نشان می‌دهد که امارات در حالی که رشد اقتصادی پایداری دارد، با چالش‌هایی مانند بیکاری مواجه نیست.

علاوه بر این، افزایش تعداد افراد شاغل در امارات به ۶.۵۵ میلیون نفر نشان می‌دهد که بازار کار در این کشور پویا و جذاب است و فرصت‌های شغلی برای افراد زیادی وجود دارد. این می‌تواند به دلیل رشد اقتصادی، سیاست‌های حمایتی دولت، و همچنین وجود بخش‌های مختلف اقتصادی مانند نفت و گاز، گردشگری، و صنعت باشد که امکانات بسیاری برای افراد در جستجوی شغل ارائه می‌دهند

درآمد و دستمزد ها در امارات

در امارات متحده عربی، میزان درآمد مشاغل مختلف به شدت متنوع است و بستگی به سطح تحصیلات، تخصص، سابقه کاری، و شرکت کارفرما دارد. فردی که در امارات متحده عربی کار می‌کند معمولاً حدود ۱۱۵ هزار درهم در سال درآمد دارد. وزارت کار امارات سه قانون برای حداقل حقوق پرداختی به کارگران در سطوح مختلف کاری در امارات را پیشنهاد کرد . این تقسیم بندی حقوق پرداختی شامل موارد زیر می باشد:

۱.فارغ التحصیلان دانشگاه حداقل ماهانه ۱۲ هزار درهم دریافت کنند

۲.متخصصان ماهر حداقل حقوق ماهانه ۷ هزار دلار دریافت کنند.

۳.کارگران ماهر حداقل حقوق ماهیانه ۵ هزار درهم دریافت کنند ، تا زمانی که آن‌ها گواهی دبیرستان دارند.

مشاغل

میزان درآمد (سالانه)

درآمد به دلار آمریکا

حسابدار

۵۴,۵۲۸ درهم

۱۴,۸۹۱ دلار

مدیر پروژه

۲۰۸,۹۴۴ درهم

۵۷,۰۵۹ دلار

مهندس عمران

۶۳,۹۶۵ درهم

۱۷,۴۶۸ دلار

مهندس مکانیک

۶۶,۹۹۸ درهم

۱۸,۲۹۶ دلار

مدیر توسعه کسب‌وکار

۱۴۸,۹۴۲ درهم

۴۰,۶۷۳ دلار

مدیر مالی

۱۹۷,۳۵۱ درهم

۵۳,۸۹۳ دلار

معلم

۱۷۲,۲۰۰ درهم

۴۷,۰۲۴ دلار

روانشناس

۳۸۴,۲۰۰ درهم

۱۰۴,۹۱۸ دلار

 

مقدار مالیات بر درآمد در امارات

  • تعیین نرخ مالیات بر درآمد سالانه در هر کشور می‌تواند تأثیر مستقیمی بر درآمد شرکت‌ها و افراد داشته باشد. در امارات، سیاست مالیاتی به طور خاص برای شرکت‌ها متفاوت است و می‌تواند بسته به نوع فعالیت و میزان درآمد، متغیر باشد.

    با توجه به اطلاعاتی که ارائه کردید، نرخ مالیات شرکتی در امارات برای شرکت‌هایی که سالانه بیش از ۳۷۵,۰۰۰ درهم درآمد دارند، ۹٪ است. اما اگر درآمد سالانه زیر این مبلغ باشد، هیچ مالیاتی دریافت

    نمی‌شود. علاوه بر این، نوع فعالیت شرکت نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ برای مثال، نرخ مالیات برای شرکت‌های نفت و گاز خارجی ۵۵٪ و برای بانک‌های خارجی ۲۰٪ است.

    این سیاست مالیاتی باعث می‌شود که امارات یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای کسب و کارها و شرکت‌های بین‌المللی باشد، زیرا نرخ مالیات پایینی دارد و برای بسیاری از شرکت‌ها مزیت‌های مالی قابل توجهی ایجاد می‌کند.

مشاغل مورد نیاز در امارات

واقعیت این است که امارات به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای کار و اشتغال در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود، اما همزمان رقابت برای کسب فرصت‌های شغلی نیز بسیار فشرده است. امارات با درآمد بدون مالیات، امکانات برجسته، و جامعه چند فرهنگی، واقعاً جذابیت بسیاری دارد که برای فردی که به دنبال تجربه کاری در یک محیط بین‌المللی است، بسیار مهم است.

مشاغلی که در امارات مورد نیاز هستند، معمولاً به دلیل نیازهای اقتصادی، اجتماعی، و فناوری در آن کشور تعیین می‌شوند. برخی از مشاغلی که می‌توانند فرصت‌های مناسبی برای متقاضیان باشند و معمولاً با دستمزد بالاتری همراه هستند، عبارتند از:

شغل

درآمد ماهانه

متخصص هوش مصنوعی

۱۹,۷۰۰ الی ۳۵,۰۰۰ درهم امارات

متخصص دیجیتال مارکتینگ

۸,۰۰۰ الی ۱۷,۰۰۰ درهم امارات

روا‌ن‌شناس

۱۸,۰۰۰ الی ۲۷,۶۰۰ درهم امارات

مربی شخصی و حرفه‌ای

۱۱۰۰۰ الی ۲۷۵۰۰ درهم امارات

کادر درمانی و بهداشتی

پرستار: ۹,۰۰۰ الی ۲۶,۰۰۰ درهم امارات
پزشک عمومی: ۱۶,۸۰۰ الی ۷۰,۰۰۰ درهم امارات یا بیشتر

معلم

۹,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ درهم امارات

مدیر هتل‌داری و متخصص گردشگری

۱۱,۰۰۰ الی ۳۴,۰۰۰ درهم امارات

مشاور حقوقی

۱۹,۶۰۰ الی ۲۸,۰۰۰ درهم امارات

مهندس

۵,۰۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ درهم امارات یا بیشتر

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

۶۰۰۰ الی ۱۰۵۰۰ درهم امارات یا بیشتر

اخذ ویزا کار امارات

انواع مجوزها که منجر به ویزای کار امارات می‌شوند، نشان از تنوع و گستردگی نیازهای بازار کار امارات دارد. از کارگران ماهر و متخصص گرفته تا کارآموزان و فریلنسرها، این مجوزها امکان فراهم آوردن فرصت‌های شغلی متنوع را برای افراد ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، این انواع مجوزها نشان می‌دهند که وزارت منابع انسانی امارات تمام تلاش خود را برای جذب نیروهای متخصص و ماهر از داخل و خارج کشور به کار می‌گیرد و اقدامات مختلفی را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و رفاه اجتماعی کارگران انجام می‌دهد.

با این وجود، افرادی که قصد کار در امارات را دارند، بهتر است قبل از شروع فرآیند اقدام به کار، با نوع مجوز مورد نیاز برای شغل مورد نظر و شرایط و ضوابط مربوطه آشنا شوند تا از پیشرفت موفقیت‌آمیز فرآیند خود اطمینان حاصل کنند.

ویزای کار در امارات اغلب به صورت اولیه به مدت ۳۰ روز صادر می‌شود و می‌تواند برای ۳۰ روز دیگر تمدید شود. این مجوز به شما فرصت می‌دهد تا به مدت ۶۰ روز در امارات بمانید و در این مدت باید ویزای اقامت کاری خود را اخذ کنید.

ویزای اقامت کاری در امارات معمولاً به مدت ۱، ۲ یا ۳ سال صادر می‌شود، ولی می‌تواند بسته به شرایط خاص تمدید شود. این تمدید باید توسط کارفرما شما حداکثر تا ۳۰ روز قبل از انقضای ویزا انجام شود.

وزارت منابع انسانی امارات ۱۲ نوع مجوز کار را صادر می‌کند که به شرکت‌های ثبت‌شده در این وزارتخانه اجازه می‌دهد تا بسته به نیازهای شغلی، کارمندان را جذب کنند. این انواع مجوزها باعث صدور ویزای کار امارات می‌شوند، از جمله:

۱.مجوز کار برای استخدام کارگران ماهر از خارج امارات.

۲.اجازه کار برای انتقال یک کارگر خارجی از یک شرکت به شرکت دیگر.

۳.مجوز کار برای یک فرد مقیم امارات که تحت حمایت خانواده است.

۴.مجوز کار موقت برای استخدام کارگر جهت تکمیل کار به صورت محدود و در یک دوره مشخص.

۵.مجوز کار مأموریت استخدام کارگر از خارج امارات برای تکمیل یک کار موقت یا یک پروژه خاص.

۶.مجوز کار پاره‌وقت برای استخدام کارگری که ساعات یا روزهای کاری وی کمتر از قرارداد تمام‌وقت باشد.

۷.مجوز کار نوجوان برای استخدام یک نوجوان بین ۱۵ الی ۱۸ سال در شغل‌های مورد تائید.

۸.مجوز کارآموزی و استخدام دانشجویی برای استخدام دانشجو (دانش‌آموز) ۱۵ ساله که قبلاً در امارات بوده است.

۹.مجوز ملی امارات متحده عربی و شورای همکاری خلیج‌فارس برای استخدام یک تبعه امارات متحده عربی یا تبعه شورای همکاری خلیج‌فارس.

۱۰.مجوز دارنده ویزای طلایی امارات برای استخدام کارگر دارای ویزای اقامت طلایی امارات.

۱۱.مجوز کارآموز ملی برای آموزش یک فرد تبعه امارات.

۱۲.مجوز فریلنسری برای افراد خارجی اسپانسر در امارات که به افراد یا شرکت‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

کسانی که برای دریافت ویزای کاری در امارات اقدام می‌کنند؛ پس از مدتی می‌توانند ویزای همراه امارات را برای خانواده خود دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کار امارات

  • پاسپورت
  • تکمیل کردن فرم درخواست ویزا
  • ۲ قطعه عکس جدید و با کیفیت
  • توافق‌نامه از سوی کارفرما و امضای طرفین
  • برگه صلاحیت پزشکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به ویزا
  • تمکن مالی
  • سوابق کاری
  • رزومه کاری (CV)
  • دریافت اقامت از طریق کار در امارات

دریافت اقامت از طریق کار در امارات

بسیاری از افرادی که قصد دارند از طریق کار به امارات سفر کنند، به دنبال اخذ اقامت این کشور هستند. با این حال، دریافت اقامت امارات آسان نیست و مراحل خاصی را می‌طلبد. ابتدا افراد باید شغلی پیدا کرده و نظر یک کارفرما را جلب کنند. کارفرما سپس آنها را به امارات دعوت می‌کند و متقاضیان باید مراحل لازم برای دریافت ویزای کار را طی کنند.

مدت زمان ویزای کار و اقامت موقت در امارات بستگی به نوع کار و مدت قرارداد افراد با کارفرمایان دارد. پس از پایان قرارداد، افراد باید بلافاصله قرارداد جدیدی ببندند و مجدداً درخواست اقامت موقت کنند. در امارات، پس از ۳۰ سال تمدید مداوم اقامت، می‌توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. شرایط لازم برای ماندن ۳۰ سال در امارات به شرح زیر است:

  • عدم تخلف قانونی: فرد نباید دچار هیچ گونه تخلف قانونی شده باشد.
  • شغل مورد نیاز: شغل فرد باید جزو مشاغل مورد نیاز امارات باشد.
  • پرداخت منظم مالیات: فرد باید بدون تأخیر، مالیات خود را پرداخت کند.

اما باید گفت تابعیت و شهروندی امارات متحده عربی و به دنبال آن دریافت پاسپورت امارات برای هم وطنان ایرانی در شرایط و با قوانین فعلی عملا امکان ناپذیر می باشد. ومانند دیگر کشور های حوزه خلیج فارس همچون قطر،کویت،عمان و بحرین کشور امارات نیز ب این سادگی ها شهروندی خود را اعطا نمی کند.

روش های کاریابی در امارات

کاریابی در امارات برای بسیاری از افراد جذاب است، زیرا این کشور یکی از مراکز تجاری و اقتصادی مهم در منطقه است. با این حال، برای موفقیت در یافتن شغل و اقامت در امارات، باید مراحل و شرایط خاصی را رعایت کنید. متقاضیان باید لیست کاملی از رزومه کاری خود، میزان تحصیلات، سابقه کاری و دیگر موارد مورد نیاز برای کاریابی در امارات را تهیه کنند.در این جا اصلی ترین روش های یافتن کار در دبی و ابوظبی را مورد برسی قرار داده ایم:

۱.سایت های کاریابی: در امارات متحده عربی، بسیاری از کارفرمایان و موسسات، مشاغل مورد نیاز خود را از طریق آژانس‌های استخدام و وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین اعلام می‌کنند. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا فرصت‌های شغلی متنوعی را بیابید و با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید. در ادامه به معرفی برخی از وب‌سایت‌های کاریابی و نکاتی برای موفقیت در جستجوی شغل در امارات می‌پردازیم مهمترین این سایت‌ها عبارت‌اند از:

  • DUBIZZLE
  • LINKEDIN.COM
  • GULFTALENT.COM
  • INDEED.COM
  • BAYT.COM
  • LAIMOON.COM
  • MONSTERGULF.COM
  • NAUKRIGULF.COM
  • OLIV.COM
  • AU.JORA.COM

2.نمایشگاه های کاریابی: در امارات متحده عربی، نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای آشنایی با سازمان‌ها، نقش‌ها و فرصت‌های شغلی مختلف فراهم می‌کند. این نمایشگاه‌ها به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های امارات مناسب هستند، زیرا می‌توانند آن‌ها را با حوزه‌های شغلی مورد علاقه‌شان بیشتر آشنا کنند. همچنین، این رویدادها فرصتی برای شبکه‌سازی و ارتباط با شرکت‌های بزرگ اماراتی برای کارجویان فراهم می‌کنند.مهمترین این رویداد های در دبی عبارتند از:

  • بوت کمپ شغلی دبی
  • نمایشگاه کار دبی
  • نمایشگاه کار ویژه بانوان

۳. نشریات آنلاین و چاپی: یکی از روش‌های مؤثر برای یافتن فرصت‌های شغلی در امارات متحده عربی، جستجو در بخش آگهی‌های نشریات آنلاین و چاپی است. تقریباً تمامی روزنامه‌های امارات این بخش را دارند و فرصت‌های شغلی متعددی را به زبان‌های مختلف ارائه می‌دهند. این روزنامه‌ها به زبان‌های انگلیسی و عربی منتشر می‌شوند، که به متقاضیان بین‌المللی و محلی کمک می‌کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنند. روزنامه‌های معتبر برای جستجوی شغل در امارات عیارتند از:

  • Khaleej Times
  • Gulf News
  • Gulf News
  • Al Bayan
  • Al Ittihad
  • Waseet
  • Dubizzle

مهاجرت کاری به آمریکا با هفت اقلیم

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به امارات ،به بهترین نحو ممکن پیش بروید همچنین، ما با شما در تمام مراحل فرآیند مهاجرت کاری از کاریابی و یافتن کار مورد نظرتان در امارات تا اخذ ویزا کار امارات و رسیدن به کشور امارات و اخذ اقامت امارات همراه خواهیم بود. تا شما با آرامش و اطمینان، رویای مهاجرت به امارات را به واقعیت تبدیل کنید.

همین الان مشاوره بگیر

مشاوره و تماس

گروه حقوقی بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری یا آنلاین همین حالا با شماره‌های 09120301287 و 02188799791 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره تخصصی