مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم

مهاجرت به آلمان به دلایل مختلفی از جمله فرصت‌های تحصیلی رایگان، نیاز به نیروی کار، و دستمزدهای بالا بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است.به طوری که آلمان پرطرفدارترین مقصد ایرانیان برای مهاجرت به اروپا نیز به‌شمار می‌رود. قوانین مهاجرتی آلمان که به تازگی نیز تسهیل شده است فرصت‌های بسیاری برای متقاضیان با شرایط مختلف فراهم کرده است. این فرصت‌ها شامل دانشجویان، افراد با مدرک تحصیلی دیپلم، افراد جویای کار و سرمایه‌گذاران می‌باشد. دولت آلمان تلاش می‌کند مسیرهای مناسبی را برای تمامی این گروه‌ها فراهم کند تا بتوانند به این کشور مهاجرت کنند و از امکانات و فرصت‌های موجود بهره‌مند شوند.برخی از روش‌های مهاجرت به آلمان عبارتند از مهاجرت از طریق تحصیل در آلمان ،مهاجرت کاری به آلمان و سرمایه‌گذاری در این کشوری اروپای غربی. تنوع در روش‌های مهاجرت به آلمان، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی مهاجران از سراسر جهان تبدیل کرده است. اگر فرآیند مهاجرت از هر یک از این روش‌ها به‌درستی انجام شود، می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم آلمان و در نهایت کسب شهروندی و پاسپورت آلمانی برای متقاضی و خانواده‌اش شود.

اگر به دنبال راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان هستید، می‌توانید از تخصص کارشناسان گروه حقوق بین‌الملل هفت اقلیم بهره‌مند شوید. ما در هفت اقلیم با بررسی تخصصی شرایط شما، از صفر تا صد مسیر مهاجرت همراه و راهنمای شما خواهیم بود. برای آشنایی بیشتر با راه‌های مختلف مهاجرت به آلمان، از جمله مهاجرت کاری،تحصیلی،سرمایه گذاری و مسیرهای دستیابی به اقامت دائم و شهروندی آلمان با ما تا پایان این صفحه همراه باشید.در این نوشتار از تیم متخصص هفت اقلیم تمام آنچه باید درباره مهاجرت به آلمان بدانید مورد برسی قرار گرفته است.

شرایط مهاجرت به آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان بسته به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت است، زیرا هر روش اولویت‌های خاص خود را دارد که باید در نظر گرفته شود. با این حال، شرایط عمومی و کلی نیز وجود دارد که تمامی متقاضیان مهاجرت به آلمان باید آنها را رعایت کنند. از جمله این شرایط می‌توان به میزان تسلط به زبان آلمانی یا در برخی موارد انگلیسی اشاره کرد. از آنجا که زبان رسمی این کشور آلمانی است، برای تمامی روش‌های مهاجرتی باید مدارک زبان معتبری مانند آزمون‌های ÖSD، TELC، DSH، TestDaF و Goethe   Zertifikat  را با نمره‌های مورد نیاز ارائه دهید.

یکی دیگر از شروط لازم، ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاه (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا)، موسسه آموزشی، فنی (گواهی فنی) یا دبیرستان (دیپلم، گواهی پیش دانشگاهی) است که برای تحصیل، کار یا برخی روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری مورد نیاز است. سایر موارد شامل ارائه گواهی عدم سوء پیشینه، ارائه گواهی تمکن مالی و در مواردی گردش حساب، ارائه گواهی سلامت که سلامتی جسمی و روانی متقاضی را اثبات می‌کند، و در نهایت اخذ ویزای آلمان است که نسبت به روش انتخابی، ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، توریستی و … صادر می‌گردد.موارد دیگر مربوط به شرایط اختصاصی روش‌های گوناگون مهاجرت است که در ادامه مطلب به‌طور کامل بررسی می‌شود.

روش‌ های مهاجرت به آلمان

روش‌های مهاجرت به آلمان متنوع هستند و هر کدام شرایط خاص خود را دارند. با توجه به افزایش تقاضا برای تحصیل در آلمان و کار در آلمان، دو روش محبوب برای مهاجرت به این کشور مهاجرت کاری و تحصیلی هستند. همچنین، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، که شامل ثبت شرکت در آلمان نیز می‌شود، یکی از روش‌های پرهزینه برای مهاجرت به آلمان است. علاوه بر این، دو روش دیگر برای مهاجرت به آلمان شامل مهاجرت از طریق تولد و ازدواج می‌باشند.همچنین افرادی که به قصد گردشگری به آلمان مسافرت می کنند می بایست از أنواع مختلف ویزای شینگن استفاده کنند.البته این روز های تبلیغات پناهنگی در آلمان نیز بسیار به گوش می خورد که به هیچ وجه مورد تایید مجموعه هفت اقلیم نمی باشد.در بخش بعدی به معرفی روش های مهاجرت به آلمان پرداخته ایم.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت بالای آموزش، هزینه‌های تحصیل نسبتاً پایین حتی رایگان و فرصت‌های شغلی پس از تحصیل است.متقاضیان می توانند از مقطع مدرسه، تحصیل در آلمان را آغاز نمایند و سپس به تحصیل مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد،دکتری و حتی پست دکتری در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های آلمان بپردازند.البته باید برای شروع،ابتدا وارد کالج های این کشور شوند یا مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنید.

اگر برنامه تحصیلی شما به زبان آلمانی باشد، نیاز به مدرک زبان آلمانی مثل TestDaF ، DSH ، ÖSD دارید.اما برای برنامه‌های به زبان انگلیسی، معمولاً مدرک IELTS یا TOEFL مورد نیاز است.

در این جام ی توان به برخی از دانشگاه‌های معروف آلمان  اشاره کرد که عبارتند از دانشگاه مونیخ،دانشگاه هایدلبرگ،دانشگاه فنی،مونیخ ،دانشگاه برلین که همگی شهرت جهانی دارند و در لیست اعتبار سنجی QS جزو بهترین قرار دارند.

به دلیل کیفیت بالای تحصیل و نسبتا رایگان بودن آن تحصیل پزشکی در آلمان و دندانپزشکی در آلمان و همچنین رشته های فنی و مهندسی طرفداران زیادی در سرار اروپا و جهان دارد.دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند حداکثر ۱۲۰ روز کامل یا ۲۴۰ نیم‌روز در سال کار کنند.

از شرایط دیگری که متقاضیان باید داشته باشند اثبات تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی در طول مدت تحصیل در آلمان می باشد که در حال حاظر ۱۲۰۰۰ یورو می باشد که در حساب شما که به سفارت ارائه مسدود می شود.

پس از إتمام تحصیل در دانشگاه های آلمان می توانید برای یک دوره ۹ ماهه به دنبال کار باشید و با یافتن کار،ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید.و سپس در طول ۵ الی ۸ سال اقامت دائم آلمان و سپس شهروندی آلمان را دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم نوشتار تحصیل در آلمان را بخوانید.

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از مقصدهای محبوب برای کار به دلیل اقتصاد قوی، بازار کار پویا و شرایط زندگی مطلوب است. با ارائه فرصت‌های شغلی فراوان، حقوق و مزایای رقابتی و نرخ بیکاری پایین، یکی از بهترین مقاصد برای کار و زندگی است.

آلمان با وجود مساحت نه چندان زیاد خود، جمعیت جوانی ندارد و تعداد زیادی از جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، این کشور به همراه کانادا و استرالیا از جمله مهم‌ترین کشورهای مهاجرپذیر است که برای تأمین نیروی کار، نیروی کار متخصص را از سایر کشورها جذب می‌کند. هر ساله، ایرانیان نیز جزو اتباعی هستند که به روش کاری در صدر لیست مهاجران به آلمان قرار می‌گیرند.

قبل از هر چیز، باید بررسی کنید که آیا شرایط لازم برای مهاجرت کاری به آلمان را دارید یا خیر. این شرایط شامل مواردی چون داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آلمان برای بیشتر روش ها،داشتن مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با شغل مورد نظر، تسلط به زبان آلمانی (بسته به شغل و کارفرما ممکن است نیاز به مدرک زبان باشد)و داشتن تجربه کاری مرتبط می باشد.

باید اشاره نمود بیشتر روش های مهاجرت کاری به آلمان پس از ۵ الی ۸ سال منجر به اخذ اقامت دائم آلمان و سپس شهروندی آلمان می شود.از روش های مهاجرت کاری به آلمان می توان به مهاجرت با جاب آفر،ویزای جستوجوی کار،کارت شانس و آوسبیلدونگ اشاره نمود که در ادامه به تفصیل هر یک را مورد برسی قرار می دهیم.برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم نوشتار کار در آلمان را را در سایت گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم مطالعه نمایید.

مهاجرت به آلمان با دریافت جاب‌آفر (Job Offer Visa)

ویزای جاب آفر آلمان (Job Offer Visa) به کسانی که از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد شغلی دارند، این امکان را می‌دهد که به آلمان مهاجرت کنند و در آنجا کار کنند. در تمام روش‌هایی که با هدف کار به آلمان می‌روید و پیشنهاد شغلی دریافت می‌کنید، می‌توانید خانواده‌تان را نیز همراه خود به آلمان ببرید.به این طریق می توانید بلو کارت اتحادیه اروپا را دریافت نمایید.همچنین در شرکت ها،کارخانه ها و…. مشغول به کار شوید.از این طریق ویزای کار آلمان را دریافت خواهید کرد که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم آلمان و سپس شهروندی آلمان می شود.

ویزای جست و جوی کار آلمان  (Job Seeker Visa)

ویزای جست‌وجوی کار آلمان (Job Seeker Visa) یکی از راه‌های مهاجرت به آلمان برای افرادی است که قصد دارند در این کشور کار پیدا کنند. این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا به مدت ۶ ماه در آلمان اقامت داشته باشند و به جست‌وجوی کار بپردازند. برای دریافت این ویزا باید مدرک تحصیلی شما در آلمان معتبر شناخته شود. معمولاً داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر از دانشگاه‌های معتبر کفایت می‌کند.همچنین داشتن سابقه کاری حداقل ۵ ساله مرتبط با رشته تحصیلی می‌تواند به افزایش شانس شما برای دریافت ویزا کمک کند.

باید توانایی مالی کافی برای تامین هزینه‌های زندگی در مدت اقامت در آلمان را داشته باشید. معمولاً به میزان حدود ۹۰۰ یورو در ماه نیاز خواهید داشت.داشتن بیمه درمانی معتبر نیز برای مدت اقامت در آلمان الزامی است.داشتن مهارت در زبان آلمانی در حد A2 یا B1 یا انگلیسی (بسته به نوع شغل مورد نظر) می‌تواند مفید باشد.

مهاجرت با کارت شانس آلمان (Chance-Karte)

مهاجرت به آلمان با کارت شانس یکی از راه‌های مهاجرت به این کشور است که به شرایط خاصی وابسته است. کارت شانس آلمان (Chancenkarte) که از ژوئن ۲۰۲۴ فراهم شده است، یک فرصت جدید برای کسانی است که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به آلمان مهاجرت می‌کنند و می‌خواهند در آنجا کار پیدا کنند. این کارت اولاً به عنوان یک مجوز کاریابی به مدت یک سال صادر می‌شود، که به افراد اجازه می‌دهد به دنبال شغل در آلمان بگردند.

کارت شانس در واقع یکی از مجوزهای کاری در آلمان است که به افرادی که شرایط مشخصی را دارند، اجازه می‌دهد تا به آلمان مهاجرت کنند و در آنجا کار کنند.برای دریافت کارت شانس باید مهارت‌های شغلی خاصی داشته باشید که در بازار کار آلمان طرفدار دارند. این مهارت‌ها باید با استانداردهای آلمانی سازگار باشند.

متقاضیان باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما در آلمان داشته باشند. این کارفرما باید توانایی اثبات این داشته باشد که نیازمندی‌های خود را از بازار کار داخلی پوشش داده است. اثبات مهارت‌ زبان آلمانی حداقل سطح B1 یا مهارت در زبان انگلیسی لازم می باشد.

همچنین باید دارای منابع مالی کافی برای اقامت در آلمان باشید، تا زمانی که در آنجا مشغول به کار می‌شوید.

تمکن مالی مورد نیاز حدود ۱۰۲۷ یورو برای هر شخص در یک ماه است که برای یک سال حدود ۱۲.۳۲۴ یورو می‌شود

برخی موارد دیگر نیز  مانند داشتن پاسپورت معتبر و عدم ارتکاب جرم محکوم‌کننده نیز ممکن است لازم باشد.

امتیازهایی که برای گرفتن کارت شانس آلمان نیاز دارید به صورت زیر است شما باید بتوانید از این شرایط امتیاز موردنیازتان را به دست آوریدمجموع امتیازات آن ۱۴و حداقل امتیاز مورد نیاز ۶ می باشد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان (Aufenthaltserlaubnis)

آوسبیلدونگ به عنوان یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ورود به بازار کار آلمان شناخته می‌شود.ویزای آوسبیلدونگ یک فرصت مناسب برای مهاجرت به آلمان است، که به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی حرفه‌ای امکان می‌دهد تا به دنبال کار و آموزش حرفه‌ای در آلمان بروند. در این ویزا، شما می‌توانید هم آموزش ببینید و هم کار کنید. شرایط اصلی برای اخذ این ویزا باید دارای حداقل دیپلم رشته‌های فنی حرفه‌ای باشید.سن شما باید بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشد.(جز پرستاری که تا ۴۰ سال است)

اگر در دوره‌های آوسبیلدونگ بدون حقوق شرکت کنید، نیاز است که شخصی که در آلمان درآمد دارد را به عنوان اسپانسر معرفی کنید یا برای سال اول تمکن مالی حدود ۹۰۳ یورو در ماه را تضمین کنید.

این ویزا برای افرادی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند و سابقه کار ندارند هم مناسب است.ویزای آوسبیلدونگ فقط برای شما به ارمغان می‌آید و نمی‌توانید همراهی خود را به آلمان ببرید، به جز در موارد خاص. این برنامه معمولاً بسته به حرفه و صلاحیت‌های قبلی کارآموز بین دو تا سه سال و نیم طول می‌کشد.

آوسبیلدونگ به عنوان یک برنامه آموزش حرفه‌ای در آلمان، فرصت بسیار خوبی برای کارکنان خارجی از سراسر جهان ارائه می‌دهد تا مهارت‌های لازم برای شروع یک حرفه در بیش از ۳۵۰ حرفه مختلف را یاد بگیرند. این دوره‌ها معمولاً از ۲ تا ۴ سال طول می‌کشند و پس از اتمام، شخص می‌تواند با دریافت درجه یک کارگر ماهر، به بازار کار وارد شود.

در حال حاضر، حرفه‌های متنوعی قابل دسترسی هستند. این برنامه‌ها به شرکت‌ها و کارفرمایان این امکان را می‌دهند تا از نیروی کار با تخصص و مهارت‌های عملی بهره‌برند و به ویژه برای کسانی که به آلمان مهاجرت کرده‌اند، فرصتی برای کسب شغل دائمی فراهم می‌آورند.

برای ورود به دوره‌های آوسبیلدونگ، حداقل نیازمندی تحصیلی مدرسه به مدت حداقل ۹ سال است. این به این معنی است که متقاضی باید دوره های ابتدایی، متوسط ​​و عالی را با موفقیت به پایان برساند.

یکی دیگر از نیازهای اساسی برای شرکت در آوسبیلدونگ، داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح حداقل B1 است. برای اثبات این مهارت زبانی، معمولاً نیاز است که در آزمون‌های معتبری مانند DSH یا TestDaF  نمره مورد نظر را کسب کنید.

دریافت بلوکارت برای کار در آلمان

بلوکارت اتحادیه اروپا (EU Blue Card) یکی از ویزاهای کاری است که به افراد با مدرک دانشگاهی معتبر و دارای تجربه کافی در زمینه‌های مشخص اعطا می‌شود، به شرطی که در حال حاضر در آلمان کار پذیرفته شده باشند یا از پیشنهاد کار (جاب‌آفر) از کارفرمای آلمانی برخوردار باشند که با رشته تحصیلی آن‌ها مطابقت دارد. برای دریافت ویزای بلوکارت آلمان باید مدرک دانشگاهی از آلمان یا یک مؤسسه آموزشی معتبر دیگر که توسط آلمان تأیید شده باشد، داشته باشید.باید یک پیشنهاد کار از کارفرمای آلمانی داشته باشید که با رشته دانشگاهی شما مرتبط باشد. حقوق سالیانه باید حداقل ۵۶۴۰۰ یورو (بدون مالیات) برای مشاغل عمومی و حداقل ۴۳۹۹۲ یورو برای مشاغل در زمینه‌های پزشکی، مهندسی، علوم طبیعی، ریاضیات و متخصصان IT باشد.

همچنین شما باید اطمینان داشته باشید که حقوقی که ارائه می‌دهند، به اندازه کافی برای زندگی شما در آلمان است.بلوکارت به شما اجازه می‌دهد تا به مدت ۴ سال در آلمان کار کنید و بعد از ۲ سال کار، امکان درخواست اقامت دائم را دارید، با شرطی که شرایط لازم را برآورده کنید.

ویزای فریلنسری آلمان (Visa Self Employed)

ویزای فریلنسری یک نوع ویزای کاری است که برای افرادی صادر می‌شود که به عنوان فریلنسر یا کارآفرین در کشورهای دیگر می‌خواهند فعالیت کنند. این نوع ویزا معمولاً به افرادی که به طور مستقل کار می‌کنند، اعطا می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا بدون ارتباط مستقیم با یک شرکت محلی، در زمینه‌های مختلف کاری انجام دهند.

در آلمان، برای فعالیت به عنوان فریلنسر یا مستقل در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، حقوق، معماری، فنی-مهندسی، اطلاعات، هنر و غیره، نیاز به ویزای خوداشتغالی دارید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به عنوان کارفرمای خودتان در آلمان فعالیت کنید.این ویزا برای کارآفرینان،متخصصان،هنرمندان و ورزشکاران ویزای کارآمدی می باشد.

برای اخذ ویزای خوداشتغالی در آلمان، شما نیازمند داشتن مدارک و شرایط خاصی هستید که باید به آنها توجه کنید. عموماً شامل ارائه یک طرح کسب و کار مناسب، اثبات تخصص و تجربه کاری در حوزه مرتبط، داشتن مدرک آموزشی معتبر و پرداخت معادله‌های مالیاتی مناسب می‌شود.

در آلمان، ویزای فریلنسری دو نوع اصلی دارد که بر اساس نوع شغل یا فعالیت شما می‌توانید درخواست دهید:

ویزای برای استخدام آزاد (Freiberufler):: این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که شغل یا فعالیت آن‌ها به عنوان “استخدام آزاد” (Freiberufler) در نظر گرفته می‌شود. این شامل حرفه‌هایی مانند هنرمند، نویسنده، پزشک خوداشتغال، مهندس، معلم زبان، مترجم، ممیز یا معمار می‌شود. مهمترین معیار برای این نوع ویزا این است که فعالیت شغلی شما باید به گونه‌ای باشد که تأثیر مثبتی بر فرهنگ و اقتصاد آلمان داشته باشد.

ویزای برای خوداشتغالی (Selbständiger):: این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که به عنوان خوداشتغالی (Selbständiger) در آلمان فعالیت می‌کنند. افرادی که می‌خواهند به عنوان موسس شرکت، مالک انحصاری یا مدیرعامل/نماینده قانونی یک شرکت در آلمان فعالیت کنند، می‌توانند این نوع ویزا را درخواست دهند. این افراد باید به طور مستقیم در مدیریت شرکت مشارکت داشته باشند.

برای هر کدام از این دو نوع ویزا، شرایط و مدارک مختلفی لازم است که بسته به نوع فعالیت شما و وضعیت شخصیتان متفاوت خواهد بود.

سرمایه گذاری در آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری یکی از راه‌های معتبر برای کسب اقامت در این کشور است. طبق قوانین مهاجرت آلمان، افرادی که توانایی سرمایه گذاری در این کشور را دارند می‌توانند اقدام به درخواست ویزای سرمایه‌گذاری (Investor Visa) یا ویزای کاری برای شرکت‌هایی که توسط آن‌ها سرمایه گذاری شده‌اند، نمایند.برخی از موارد و راهکارهای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آلمان عبارتند از:

ویزای سرمایه‌گذاری آلمان

این ویزا برای افرادی است که می‌توانند مقدار مشخصی از سرمایه را در آلمان سرمایه گذاری کنند. این سرمایه می‌تواند به صورت مستقیم در کسب و کارها یا به صورت غیرمستقیم از طریق سرمایه گذاری در صنایع مختلف و اقتصاد آلمان باشد. برنامه‌های مختلفی برای ویزای سرمایه‌گذاری در آلمان وجود دارد، اما دو برنامه اصلی عبارتند از:

ویزای سرمایه‌گذاری آلمان (Investment Visa) : این ویزا برای افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری مستقیم در آلمان دارند، مناسب است. برای معتبر بودن، سرمایه‌گذاری حداقل یک میلیون یورو در یک شرکت آلمانی و ایجاد حداقل 10 مشاغل جدید در آلمان لازم است.

ویزای سرمایه‌گذاری برنامه ملی آلمان (German National Visa for Entrepreneurship): این برنامه برای افرادی است که تمایل به شروع کسب و کار در آلمان دارند. برای این ویزا، لازم است که داشتن یک طرح کسب و کار معتبر و ارائه نامه حمایت از یکی از مراکز پشتیبانی اقتصادی آلمانی از جمله مرکز توسعه کسب و کار آلمان (Germany Trade & Invest) باشد.

خرید ملک در آلمان

درست است که بازار املاک آلمان به عنوان یک فرصت سودآور برای سرمایه‌گذاری مطرح است، اما خرید ملک در این کشور همراه با هزینه‌های قابل توجهی است که باید در نظر گرفته شوند.

خرید ملک در آلمان شامل هزینه‌های اسناد رسمی است که بسته به ارزش ملک متغیر است. این هزینه‌ها معمولاً در حدود ۵-۶٪ از قیمت ملک می‌باشند و شامل هزینه‌های ثبت و انتقال مالکیت، هزینه‌های وکالت (Notar) و دیگر هزینه‌های مربوط به اسناد رسمی می‌شود.

برای خرید ملک در آلمان معمولاً به دلال  نیاز است که هزینه دلالی او نیز باید مدنظر قرار گیرد. این هزینه ممکن است تا ۷٪ از قیمت ملک باشد.همچنین در آلمان، خریدار باید مالیات بر انتقال زمین (Grunderwerbsteuer)  را پرداخت کند که نرخ آن در ایالت‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. معمولاً این مالیات حدود ۳.۵-۶.۵٪ از قیمت خرید ملک است.

 همانطور که اشاره شد، امکان تبدیل سریع دارایی به پول نقد بسیار کم است، زیرا فروش ملک ممکن است زمان‌بر باشد و وابسته به شرایط بازار ملکی باشد.

باید به اطلاع شما برسانیم در آلمان، می‌توانید به عنوان یک مالک ملک خارجی بدون اینکه مقیم آلمان باشید، خانه بخرید. اما این خرید به تنهایی، به شما اجازه اقامت یا شهروندی آلمان را نمی‌دهد. برای درخواست اقامت دائم یا شهروندی آلمان، نیاز به ارائه شرایط دیگری همچون شغل، آموزش، زندگی مداوم در آلمان و غیره دارید. این شرایط توسط مقامات مهاجرتی آلمان ارزیابی می‌شوند و بر اساس آن‌ها تصمیم گرفته می‌شود.

ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان به عنوان یک راه برای سرمایه‌گذاری و اقامت دائم آلمان، به‌ویژه برای سرمایه‌گذاران خارجی، یک گزینه جذاب محسوب می‌شود. در آلمان، این فرایند به دلیل سادگی و شفافیت آن، برای افراد و شرکت‌های خارجی باز است.

ثبت یک شرکت در آلمان می‌تواند گامی اولیه برای اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت آلمان باشد. برای این کار، شرکت باید فعالیت اقتصادی معتبری داشته باشد و ایجاد اشتغال محلی و یا سرمایه‌گذاری‌های معتبر را به نمایش بگذارد.

در آلمان، بین سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه مالیات و ثبت شرکت تبعیضی وجود ندارد. قوانین مالیاتی و مقررات ثبت شرکت به طور عادلانه برای همه اعمال می‌شود.هزینه‌های مالیات و نیروی کار در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است، که این امر می‌تواند جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشد.

یادآور میشویم برای ثبت شرکت در آلمان، لازم است یک طرح تجاری یا بیزینس پلن خوب داشته باشید که نشان دهد شرکت شما به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. این شامل برنامه‌های اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری‌های محلی، تحقیقات و توسعه و غیره می‌شود.

شما همچنین باید بیش از ۱۸ سال داشته باشید. اگر بیش از ۴۵ سال سن دارید، باید بتوانید ثابت کنید که توانایی لازم برای انجام کارها را دارید.و نکته مثبت دیگر نیز آن است که برای ثبت شرکت در آلمان، نیازی به مدرک زبان آلمانی نیست.

روشهای دیگری هم برای سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد که می توان به خرید ملک،خرید أوراق قرضه و بهادار،خود اشتغالی،خرید أوراق پس انداز،سرمایه گذاری در سهام و بورس،سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری از جمله آن ها می باشد اما باید توجه داست اکثر این روش ها منجر به اخذ اقامت دائم آلمان یا تابعیت این کشور نمی شود.

مهاجرت به آلمان از طریق تولد

در آلمان، قوانین دریافت تابعیت از طریق تولد پیرو قانون خون (Jus sanguinis) هستند، که به این معنی است که شهروندی آلمانی به واسطه تولد از والدین آلمانی به فرزند منتقل می‌شود. به طور خاص:

۱.فرزندان از پدر یا مادر آلمانی: اگر حداقل یکی از والدین فرزند متولد شده در آلمان آلمانی باشد، فرزند به صورت خودکار شهروند آلمان خواهد بود.

۲.فرزندان از والدین مهاجر: اگر والدین مهاجر حداقل ۸ سال متوالی در آلمان اقامت داشته باشند و در این مدت شهروندی آلمان را به دست آورده باشند، فرزندان متولد شده از آن والدین در آلمان نیز به صورت خودکار شهروند آلمان خواهند بود.البته به دلیل شرایط حساس آلمان در بحث مهاجران غیر قانونی قوانین مربوط در این زمینه ممکن است دچار تغییرات و تحولاتی شود.

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

درست است که ازدواج با یک شهروند آلمانی یا فردی که در آلمان اقامت دارد، می‌تواند راهی برای دریافت اقامت آلمان برای شما باشد. این روش مهاجرتی به نسبت دیگر مسیرهای مهاجرتی مانند مهارت زبانی، تحصیلات یا تجربه کاری، نیاز کمتری دارد. اگر همسر شما اقامت موقت یا دائم آلمان را دارد، شما می‌توانید از این وضعیت بهره‌مند شوید.

اما، باید توجه داشته باشید که ازدواج به منظور مهاجرت به آلمان، نمی‌تواند فقط به عنوان یک تکنیک صوری در نظر گرفته شود. دولت آلمان مطالبات سخت‌گیرانه‌ای را در خصوص صحت و واقعیت ازدواج اعمال می‌کند تا از سوء استفاده‌ها جلوگیری کند. برای دریافت اقامت دائم یا شهروندی آلمان از طریق ازدواج، شما باید شرایطی را فراهم نمایید برای مثال ازدواج واقعی. این به معنای این است که ازدواج باید بر اساس عشق و تعهد واقعی صورت گیرد، نه به منظور کسب اقامت یا شهروندی آلمان. دولت آلمان به دقت مدارک و شواهدی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از اینکه ازدواج صوری باشد، جلوگیری کند.

شما باید مدارک و شواهدی را ارائه دهید که نشان دهنده واقعی بودن رابطه شما با همسر آلمانی یا فردی که در آلمان اقامت دارد، باشد. این ممکن است شامل عکس‌های مشترک، مکاتبات، شواهد مالی و زندگی مشترک باشد.

بعد از ارسال مدارک، ممکن است شما و همسرتان باید به مصاحبه بروید تا مقامات مهاجرتی آلمان از واقعیت ازدواج و مشترک بودن زندگیتان اطمینان حاصل کنند.در صورتی که ازدواج شما با یک شهروند آلمانی یا فردی که در آلمان اقامت دارد، تائید شود، شما پس از ۳ سال اقامت مستمر در آلمان، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.قوانین مربوط در زمینه ازدواج اتباع بیگانه با اتباع آلمانی ممکن است به دلیل سیل حضور مهاجران و پناهندگان دچار تغییرات و تحولاتی شود.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی یکی از روش‌های مهاجرتی است که برای افرادی که در کشور خود به خطر جانی یا تهدیدات جدی دیگری برای زندگی خود مواجه هستند، در نظر گرفته می‌شود. این روش معمولاً آخرین گزینه برای افرادی است که از تهدیدات سیاسی، دینی، قومیتی یا خطر جانی فرار می‌کنند و می‌خواهند به دنبال امنیت در کشوری دیگر باشند.

افرادی که می‌خواهند درخواست پناهندگی دهند، باید به نزدیک‌ترین مرکز پناهندگی (Erstaufnahmeeinrichtung) یا به اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) مراجعه کنند. در اینجا، آن‌ها ثبت‌نام اولیه خود را انجام می‌دهند و مراحل بعدی را برای ارزیابی درخواست شروع می‌کنند.

بعد از ثبت‌نام، درخواست‌دهندگان باید به مصاحبه‌ای با کارشناسان از سوی BAMF مشغول شوند. در این مصاحبه، زندگی، دلایل فرار و تهدیداتی که با آن‌ها مواجه هستند، بررسی می‌شود. مصاحبه‌ها با ترجمه‌کننده‌های متخصص و به صورت کاملاً محرمانه انجام می‌شود.پس از مصاحبه، BAMF بررسی مدارک و اطلاعات ارائه شده توسط درخواست‌دهنده و تصمیم‌گیری درباره درخواست پناهندگی انجام می‌دهد. این فرآیند ممکن است مدت زمانی طول بکشد، معمولاً چندین ماه می‌تواند طول بکشد.

اگر درخواست پناهندگی تصویب شود، فرد متقاضی اجازه اقامت و پناهندگی در آلمان دریافت می‌کند. این شامل اقامت موقت و پس از مدتی ممکن است به اقامت دائم تبدیل شود. اگر درخواست رد شود، فرد متقاضی می‌تواند اعتراض کند و یا اقدامات قانونی دیگری را انجام دهد. در صورت رد نهایی، ممکن است از فرد خواسته شود که کشور را ترک کند.

مهاجرت از طریق پناهندگی، مراحل پیچیده‌ای را از جمله بررسی‌های دقیق اسناد و شواهد، امتحانات پزشکی و مصاحبات بسیار طولانی می‌طلبد. همچنین، ممکن است پس از اخذ پناهندگی، شرایطی مانند تحت پیگیری قرار گرفتن تا زمانی که شرایط امنیتی در کشور مبدا بهبود یابد، نیز اعمال شود. این روش به هیچ وجه توسط گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم نوصیه نمی شود.

هزینه های مهاجرت به آلمان

از مهم‌ترین مسئالی‌ که در طی فرآیند مهاجرت ممکن است ذهن متقاضیان را درگیر کند مسئله هزینه‌ها باشد. هزینه مهاجرت آلمان بسته به روش انتخابی شما و همین‌طور تعداد افرادی که برای ویزا اقدام کرده‌اند و همین‌طور موارد دیگر متفاوت است.برای محاسبه هزینه‌های قبل از مهاجرت به آلمان، می‌توانید به صورت خلاصه از موارد زیر استفاده کنید:

۱. هزینه‌های مدارک و آماده‌سازی :هزینه آزادسازی و ترجمه مدارک متغیر است.هزینه‌های ویزا متریک حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ یورو برای هر مدرک.معادل‌سازی ZAB ۲۰۰ یورو برای لیسانس، ۶۰ تا ۱۱۰یورو برای دیپلم میباشد. بخش دیگر هزینه ها مخصوص آزمون زبان می باشد

۲. هزینه ویزا: هزینه ویزا: بسته به نوع ویزا و رده سنی، مانند ۷۵ یورو برای ویزای شینگن برای فرد بالغ

۳. هزینه وکیل: استفاده از خدمات وکیل مهاجرت می‌تواند به متقاضیان کمک کند تا فرآیند مهاجرت را به درستی طی کنند.هزینه استفاده از وکیل مهاجرت بسته به تجربه وکیل و پیچیدگی پرونده متفاوت است. به طور کلی، هزینه وکیل مهاجرت می‌تواند بین ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو و حتی بیشتر باشد.لازم به ذکر است ما در گروه هفت اقلیم حق الزحمه منصفانه ای دریافتم می کنیم آن هم بعد از إتمام هر مرحله.

همچنین هزینه های مهاجرت بستگی به روش مورد نظر متفاوت می باشد که در این جا مورد برسی قرار گرفته است.

روش مهاجرت

هزینه مهاجرت (یورو)

مهاجرت تحصیلی به آلمان

هزینه ویزا تحصیلی: ۸۰ یورو

هزینه شهریه دانشگاه : رایگان و یا تا ۳۰۰۰۰ یورو

تمکن مالی: ۱۲۰۰۰ یورو

مهاجرت کاری به آلمان

هزینه ویزای کاری: ۸۰ یورو
تمکن مالی ماهانه : ۹۳۴ یورو

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

هزینه صدور ویزا: ۸۰ یورو

محدودیت در مبلغ سرمایه گذاری وجود ندارد

هزینه‌های زندگی در آلمان

هزینه‌های زندگی در آلمان نیز بسته به شهر و نوع زندگی متفاوت است. در شهرهای بزرگ مانند برلین، مونیخ و هامبورگ هزینه‌ها معمولاً بیشتر است، در حالی که در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی کمتر می‌شود. به طور کلی، هزینه‌های زندگی در آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

۱. مسکن: هزینه مسکن معمولاً بزرگ‌ترین هزینه زندگی است و بسته به شهر و نوع مسکن (آپارتمان، خانه مستقل و غیره) متفاوت است.

  • اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو در ماه.
  • اجاره آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه.
  • خرید مسکن: قیمت خانه‌ها بسته به موقعیت جغرافیایی و اندازه متفاوت است، اما در شهرهای بزرگ مانند برلین،هامبورگ یا فرانکفورت می‌تواند بالاتر باشد.

۲. خوراک: هزینه‌های خوراک شامل خرید مواد غذایی و صرف غذا در رستوران‌ها می‌شود.

  • هزینه خرید مواد غذایی برای یک ماه (برای یک نفر): تقریباً ۲۰۰ تا ۳۵۰ یورو.
  • هزینه وعده غذایی در رستوران‌های متوسط: حدود ۱۰ تا ۲۰ یورو برای هر نفر.
  • هزینه وعده غذایی در رستوران‌های فست‌فود: حدود ۶ تا ۱۰ یورو برای هر نفر.

۳. حمل و نقل: هزینه‌های حمل و نقل شامل استفاده از وسایل نقلیه عمومی، هزینه‌های خودرو شخصی و بیمه می‌شود.

  • بلیط ماهانه وسایل نقلیه عمومی: حدود ۸۰ تا ۱۲۰ یورو.
  • بنزین: حدود ۱.۵ تا ۱.۸ یورو برای هر لیتر.
  • بیمه خودرو: حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه بسته به نوع خودرو و سابقه رانندگی.

۴. خدمات و قبوض: این بخش شامل هزینه‌های آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن می‌شود.

  • قبوض آب، برق و گاز برای یک آپارتمان متوسط: حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه.
  • اینترنت پرسرعت: حدود ۳۰ تا ۶۰ یورو در ماه.
  • هزینه تلفن همراه: حدود ۲۰ تا ۵۰ یورو در ماه بسته به طرح.

۵. هزینه‌های تفریحی و اجتماعی: این بخش شامل هزینه‌های مربوط به سرگرمی‌ها، ورزش، و فعالیت‌های اجتماعی می‌شود.

  • عضویت در باشگاه ورزشی: حدود ۲۰ تا ۵۰ یورو در ماه.
  • بلیط سینما: حدود ۱۰ تا ۱۵ یورو.
  • فعالیت‌های تفریحی و گردشگری: بسته به نوع فعالیت ممکن است متفاوت باشد.

۶.هزینه‌های درمانی: بیمه درمانی: بسته به نوع بیمه و پوشش، می‌تواند مختلف باشد، اما بیشتر افراد دارای پوشش بیمه اجتماعی هستند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان بسته به روش مهاجرتی انتخابی متفاوت است. مدارکی که برای مهاجرت به کانادا ارائه می‌دهید، معمولاً باید به یکی از زبان‌ رسمی آلمانی یا گاهی انگلیسی ترجمه و تأیید شوند. علاوه بر این، در طول فرایند مهاجرت ممکن است نیاز به ارائه مدارک اضافی نیز باشد. در اینجا برخی از مدارک معمول مورد نیاز برای هر کدام را ذکر نموده ایم:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • تکمیل و ارائه فرم‌های مربوط به ویزای درخواستی
  • عکس پرسنلی (گرفته‌شده در سه ماه اخیر و مورد تأیید سفارت)
  • مدارک شخصی یا کپی آن‌ها (شناسنامه، کارت ملی)
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • مدارک پایان خدمت، معافیت یا مجوز خروج (برای آقایان)
  • نامهٔ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا مؤسسات آموزشی آلمان (برای ویزای تحصیلی)
  • مدارک تحصیلی و ریزنمراتِ ترجمه و معادل‌سازی شده (برای ویزای تحصیلی)
  • مدارک سابقه کار (برای ویزای کاری)
  • نامه جاب آفر معتبر (برای ویزای کاری)
  • مدرک زبان آلمانی (A1, A2, B1, B2, C1, C2)
  • مدرک تمکن مالی (معمولاً نامهٔ بانک)
  • رسید پرداخت هزینه‌های دولتی

همین الان مشاوره بگیر

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان

اغلب روش‌های مهاجرت به آلمان نیازمند داشتن مهارت زبان هستند. به عنوان مثال، برای ویزای کاری، کارفرما یا صادرکننده جاب آفر ممکن است شرط دانش زبان مشخصی را اعمال کنند. در ویزای تحصیلی نیز، دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید ممکن است از شما مدرک زبان مورد نظر را خواستار شود. این مدارک بسته به نوع ویزایی که می‌خواهید دریافت کنید، متفاوت است.در جدول زیر به این مدارک اشاره شده است.

روش مهاجرتی

سطح زبان مورد نیاز

کارت آبی اتحادیه اروپا

سطح زبان خاصی مورد نیاز نیست

ویزای جاب آفر

بسته به کارفرما B1-B2

ویزای جستجو کار

سطح B1

آوسبیلدونگ

سطح B2

ویزای تحصیلی

بسته به دانشگاه B2-C1

یا نمره ۶ به بالای آیلتس

ویزای خوداشتغالی (ثبت شرکت – راه‌اندازی کسب‌وکار)

سطح زبان خاصی مورد نیاز نیست

کارت شانس

سطح A2-B1

مدت زمان اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان

فرایند مهاجرت به آلمان ممکن است بین ۶ ماه تا یک سال طول بکشد و این زمان به شما و به مراجع آلمانی مرتبط در فرایند مهاجرت بستگی دارد. برای کوتاه‌تر کردن این زمان، شما باید قادر باشید مدارک خود را در سریع‌ترین زمان ممکن آماده و ترجمه کنید، که شامل آزادسازی مدارک تحصیلی نیز می‌شود. در مرحله دوم، باید مدرک زبان خود را بدست آورید که ممکن است به صورت موازی با فرایند کاری شما پیش برود.

از سوی دیگر، دریافت ویزا متریک، تأییدیه زبان، و تأییدیه جاب‌آفر از اداره کار آلمان هرکدام ممکن است بین ۲ تا ۳ ماه از زمان شما را به خود اختصاص دهند.

مراحل مهاجرت به آلمان

فرایند مهاجرت به آلمان با توجه به روش مهاجرتی مورد نظر متفاوت است، اما در کل می‌توان آن را به مراحل زیر تقسیم کرد:

۱. بررسی شرایط: در قدم اول، شما باید شرایط مهاجرتی خود را بررسی کنید. این شامل تحصیلات، تجربه کاری، زبان، و دیگر شرایطی است که ممکن است برای ویزای مهاجرتی لازم باشد. می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت، شرایط خود را به تفصیل بررسی کرده و برای روش‌های مختلف مهاجرت ارزیابی شوید.

۲. انتخاب روش مهاجرتی: در قدم دوم، باید روش مناسب مهاجرتی را بر اساس شرایط خود انتخاب کنید. این می‌تواند ویزای تحصیلی، ویزای کاری، یا ویزای خانواده باشد، بسته به اهداف شما برای مهاجرت به آلمان.

۳. تکمیل مدارک و ارسال درخواست: در قدم سوم، شما باید مدارک لازم را تهیه و تکمیل کنید. این شامل مدارک شخصی، مدارک تحصیلی، تأییدیه زبان، و دیگر مدارک مربوط به ویزای موردنظرتان است. همچنین باید هزینه‌های مربوط به ویزا را پرداخت کرده و درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری آلمان ارسال کنید.

۴. بررسی و تأیید ویزا: در این مرحله، سفارت یا کنسولگری آلمان درخواست شما را بررسی می‌کند. اگر درخواست شما تأیید شود، ویزای مهاجرت به شما صادر خواهد شد.

۵. ورود به آلمان و اقامت: پس از دریافت ویزا، می‌توانید وارد آلمان شوید. در این مرحله، نکات مربوط به ورود به آلمان، آموزش‌های موردنیاز، و دیگر موارد اقامتی را مطالعه کنید تا به طور موفقیت‌آمیز وارد جامعه آلمانی شوید.

مشاوره با یک وکیل مهاجرت یا مشاور مهاجرتی می‌تواند در این مرحله به شما کمک کند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.ما در گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت به آلمان در کنار شما خواهیم بود.

دریافت اقامت دائم آلمان

برای دریافت اقامت دائم آلمان که به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ محدودیت زمانی همراه خانواده در آلمان زندگی کنید و به انجام کار یا مشغولیت در کسب و کار بپردازید شما باید حداقل ۴ الی ۵ سال اقامت موقت با یکی از روش‌های کاری در آلمان داشته باشید. این می‌تواند شامل ویزای کاری یا ویزای تحصیلی باشد. در این مدت، شما باید به موفقیت‌آمیز بودن اقامت و ادامه فعالیت خود در آلمان اثبات کنید.

شما باید توانایی تأمین مایحتاج زندگی برای خود و خانواده‌تان را اثبات کنید. این شامل درآمد مناسب، همچنین شما باید دانش زبان آلمانی را به سطح B1 داشته باشید. برای اثبات این موضوع، باید در آزمون “زندگی در آلمان” موفق باشید و مدرک معتبر را ارائه دهید.

علاوه بر این شما باید حداقل ۴۸ ماه بیمه بازنشستگی در آلمان پرداخت کرده باشید. این به معنای پرداخت بیمه اجتماعی در طول دوره اقامت موقت شما است.

دریافت شهروندی و پاسپورت آلمان

برای دریافت تابعیت و پاسپورت آلمان، نیازمند برخی شرایط اساسی هستید از جمله آن که باید حداقل ۸ سال در آلمان اقامت داشته باشید. این مدت ممکن است کمتر شود اگر شرایط خاصی (مانند داشتن خانواده در آلمان) برقرار باشد که باید اشاره نمود به تازگی با تغیی قوانین این بازه زمانی در حال کاهش به ۵ سال می باشد.

در طول اقامت در آلمان باید حداقل به مدت ۶۰۰ روز (حدوداً ۲ سال) کار کرده باشید و مالیات‌های لازم را پرداخت کرده باشید. این شامل هر نوع کاری است، از جمله تحصیل و کار یا پیشنهاد شغلی پس از تحصیل.

همچنین باید زبان آلمانی را به سطح C1 تسلط داشته باشید. این سطح به شما اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های روزمره و شغلی به طور موثر از زبان استفاده کنید.نباید سوءپیشینه ای که ممکن است موجب تهدید امنیت ملی آلمان شود، داشته باشید.و محل زندگی شما باید مشخص باشد، به عنوان مثال با داشتن قرارداد اجاره معتبر یا اخذ مالکیت مسکن.

برای افرادی که از طریق تحصیل در آلمان به دریافت اقامت دائم و در نهایت تابعیت آلمان می‌پردازند، باید بعد از اتمام تحصیل به کار در آلمان مشغول شوند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تغییر دهند. این نشان می‌دهد که شما قادر به تأمین نیازهای خود و خانواده‌تان از طریق درآمد شغلی هستید.

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

برخی از شهرهای آلمان  به دلیل بازار کار فعال، فرهنگ غنی، زیرساخت‌های حمل و نقل پیشرفته و زندگی شهری متنوع، به عنوان مقاصد مناسب تری برای مهاجرت و زندگی در آلمان شناخته می‌شوند. هر شهر نیز دارای خصوصیات منحصر به فردی است که بسته به تخصص شما و نیازهای شخصی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. تعدادی از بهترین شهرهای مورد توجه عبارتند از:

۱.برلین: به عنوان پایتخت آلمان، برلین یکی از مراکز فرهنگی، هنری و تکنولوژی آلمان است. با وجود جو جذاب برای هنرمندان، استارتاپ‌ها و فعالان فناوری، برلین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زندگی و کار در آلمان است.

۲.مونیخ: این شهر سومین شهر بزرگ آلمان است و یکی از مراکز اصلی صنعت، فناوری و مالی کشور می‌باشد. با بازار کار فعال و موقعیت خوب در بخش‌های فناوری، خودروسازی، و سرمایه‌گذاری، مونیخ جذابیت زیادی برای مهاجران دارد.

۴.فرانکفورت: این شهر معروف به عنوان مرکز مالی آلمان و یکی از مراکز مالی بین‌المللی اروپا است. فرانکفورت محل بورس فرانکفورت و بانک مرکزی اروپا است و برای افرادی که در زمینه‌های بانکداری، مالی و مدیریت سرمایه کار می‌کنند، جذابیت زیادی دارد.

۵.هامبورگ: شهر هامبورگ نیز یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به آلمان است. به عنوان دومین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین بندر در کشور، هامبورگ دارای جو جذابیت بین‌المللی، زیرساخت‌های حمل و نقل پیشرفته، و یک اقتصاد پویا است.همچنین، شهر هامبورگ با مسکن مقرون به صرفه‌ای و امکانات عمومی خوب، به ویژه برای خانواده‌ها جایگاه مناسبی دارد.

از نظر اقتصادی، هامبورگ میزبان شرکت‌های بزرگی در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل، تجارت دریایی، فناوری اطلاعات، و صنایع خدماتی است. به همین دلیل، این شهر به گونه‌ای که مونیخ و برلین است، یکی از گزینه‌های مطلوب برای مهاجرت به آلمان به شمار می‌رود.

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان به عنوان یکی از کشورهای پذیرنده‌ی مهاجران، به بسیاری از افراد امکان پیشرفت و زندگی بهتر را فراهم می‌کند. در این کشور، مهاجران پس از یافتن شغل، قادر به پیشرفت و رسیدن به موفقیت هستند و وضعیت مهاجرت آن‌ها از پیشرفت آن‌ها جلوگیری نمی‌کند.

با این حال، استفاده از مزایای این کشور نیازمند توجه به مسائلی همچون هزینه‌های زندگی در شهرهای گران قیمت، چالش‌های فرهنگی، و استقرار در شرایط آب و هوایی متنوع نیز است. .در جدول زیر می توانید این مزایا و معایب را مشاهده نمایید.

مزایای مهاجرت به آلمان

معایب مهاجرت به آلمان

امکان تحصیل رایگان

 

دشواری زبان آلمانی برای برقراری ارتباط

تضمین آینده شغلی با نرخ کم بیکاری

هزینه بالای اجاره خانه

 

بالا بودن رضایت و امنیت شغلی

هزینه بالای تمکن مالی

 

استاندارد بالای زندگی

نیاز به پرداخت مالیات بالا

پذیرش تابعیت دوگانه افراد

 

نژاد پرستی برخی از گروه‌ها

 

مهاجرت به آلمان با هفت اقلیم

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت خود به آلمان به بهترین نحو ممکن پیش بروید همچنین، ما با شما در تمام مراحل فرآیند مهاجرت تحصیلی از اخذ پذیرش گرفته از دانشگاه ها،کالج ها و مدارس آلمان،کاریابی و سرمایه گذاری و روش های دیگر مهاجرتی تا اخذ انواع ویزای آلمان و مستقر شدن در کشور آلمان همراه خواهیم بود. تا شما با آرامش و اطمینان، رویای مهاجرت به آلمان را به واقعیت تبدیل کنید.برای راهنمایی و مشاوره با متخصصان مهاجرتی هفت اقلیم همین حالا با ما تماس بگیرید.

همین الان مشاوره بگیر

مشاوره و تماس

گروه حقوقی بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری یا آنلاین همین حالا با شماره‌های 09120301287 و 02188799791 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره تخصصی