مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از انواع روش های مهاجرت به خارج کشور  به حساب می آید که نسبت به سایر روش ها از جمله مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت به روش سرمایه گذاری پر طرفدار می باشد. در سال های اخیر شرایط اقتصادی،اجتماعی جامعه،منجر شده تا بسیاری از افراد متخصص یا حتی غیر متخصص برای یافتن شغل بهتر،حقوق و مزایا بالاتر، افزایش کیفیت زندگی وآینده بهتر ، به کار در کشورهای دیگر فکر کنند.همینطور بسیاری از کشورهای درحال توسعه یا کشورهای پیشرفته به علت اقتصاد پررونق با  کمبود نیروی کار مواجه هستند.و به دنبال استخدام نیرو کار از کشورهای دیگر جهان می باشند. در نتیجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت به دنبال اخذ ویزای کاری هستند. البته گفتنی است انتخاب کشور مناسب که متناسب به شغل شما باشد و روند اقدامات لازم برای مهاجرت کاری در گام نخست کار ساده ای نبوده و نیازمند راهنمایی و مشاوره توسط افراد مجرب و متخصص در این امر می باشد.از این رو مشاوران و متخصصان گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با کمال میل در کنار شما خواهند بود تا در طول مسیر مهاجرت انتخاب های درستی داشته باشید و به هدف خود برسید.

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید.

مراحل یافتن شغل در خارج

کار در خارج از  کشور سبب می شود تا مهارت‌های خود را افزایش داده و به روز کنید. همچنین تجربه‌های جدید کسب کنید. از آن جایی که یافتن کار در خارج ممکن است مسیر طولانی و پیچیده داشته باشد، شناخت مراحل آن می‌تواند سرعت شما را در پیدا کردن شغل دلخواه بالاتر ببرد.

۱.انتخاب شغل مورد نظر: قبل از هر اقدامی بهتر است موقعیت شغلی  مورد نظر خود را همراه با مهارت‌های مورد نیازشان ر.ا بشناسید. با انجام این کار محدوده مشخصی برای خود در نظر می‌گیرید که می‌تواند سرعت شما را در پیدا کردن شغل دلخواهتان افزایش دهد.

۲.تعیین کشور مد نظر: وقتی که شغل مورد خود را  انتخاب کردید، کشور مورد نظرتان را  تعیین کرده و درباره آن اطلاعات جمع آوری نمایید..بهتر است قبل از شروع پروسه مهاجرت یک سفر کوتاه‌مدت به کشور مد نظر داشته باشید تا با فرهنگ آن کشور آشنا شوید.

۳.به روز کردن روزمه کاری: رزومه کاری شما باید  بر اساس شغلی که برای آن درخواست می‌دهید به روز شده باشد. به آگهی‌های استخدامی مشابه مراجعه و مهارت‌های مورد نیاز هر شغل را بررسی کنید. کلمات کلیدی گفته شده در آگهی‌های استخدامی را در رزومه خود قید نمایید. بهتر است روزمه شما به زبان اصلی کشور مقصد نوشته شود. توجه به فرهنگ رزومه‌نویسی در کشور مقصد نیز مهم است. در برخی از کشورها رزومه کوتاه و در برخی دیگر رزومه بلند مورد تایید است.

۴.ارسال درخواست به کارفرما: پس از جمع‌آوری مدارک و به روز کردن رزومه نامه درخواستی خود را به همراه مدارک برای شرکت مورد نظر ارسال کنید و در انتظار شنیدن پاسخ از کارفرما باشید.

۵.اقدام برای دریافت ویزا  کار: برای مهاجرت قانونی و سفر به کشور مقصد به ویزا کار نیاز دارید.همچنین برخی از کارفرمایان این ویزا را برای استخدام شما در همان قدم نخست درخواست می کنند.. بنابراین قبل از سفر به کشور محل کارتان باید این مجوز را دریافت کنید.

روش های مهاجرت کاری

روش های مختلفی برای مهاجرت کاری وجود دارد که متقاضی میتواند مناسب ترین آن ها را با توجه به شرایط خود انتخاب نماید.برای مثال برای مهاجرت به روش کاری بایستی روش های کاریابی در کشور مقصد رو برسی شود.به صورت کلی اصلی ترین روش های مهاجرت کاری عبارت اند از:

1. اخذ جاب آفر: (پیشنهاد کار ) : همان طور که گفته شد یکی از بهترین و جذاب‌ترین راه‌های مهاجرت، مهاجرت کاری محسوب میشود .دریافت پیشنهاد شغلی در حقیقت دعوت‌نامه‌ای رسمی از سمت یک (سازمان-شرکت-موسسه-کارخانه) یا کارفرمای خارجی، به شخص متقاضی است، چه برای کار درخواست کرده باشد یا خیر. به طور کلی یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر شامل جزئیات پیشنهاد استخدام از طرف کارفرما می باشد و شرایط و ضوابطی را که تحت آن کار مورد نظر به کارمندان آینده ارائه میشود ، ترسیم می نماید. پیشنهاد شغلی شامل حقوق، مزایا، مسئولیت‌های شغلی، نام و عنوان مدیر گزارش دهنده است. جاب آفر همچنین  ساعات کاری مورد انتظار، تاریخ شروع مورد نظر و سایر جزئیات را که برای متقاضی مشخص میکند.

2. اخذ ویزا جاب سیکر : (ویزا جستوجو کار) : ویزای جستجوی کار یا ویزای جاب سیکر یک مجوز اقامت کوتاه مدت است که به متقاضی اجازه می دهد تا شش ماه تا نه ماه در کشور موردنظر اقامت قانونی داشته باشد تابه دنبال شغل باشد. اگر دارنده این ویزا در پایان مهلت مقتضی فرصت شغلی برای استخدام بیابد، ویزای کار یا اجازه کار در آن کشور را کسب می نماید، بنابراین متقاضی اجازه کار  و اقانت در آن کشور را خواهد داشت. باید توجه داشته باشید که داشتن ویزای جویای کار به شما امکان  این را نمی دهد که بلافاصله در کشور موردنظر کار خود را شروع کنید. و تنها مجوزی است که متقاضی به کشور دیگری سفر کرده و در طول مدت اقامت خود در آن کشور به دنبال  موقعیت شغل باشد.

3. اخذ ویزا اسکیل ورکر (ویزای کارکنان ماهر) : در اقتصاد جهانی، مهاجرت کارکنان ماهر یک موضوع اساسی و رو به رشد است. کارکنان ماهر، به اشخاصی گفته میشود که در کار خود مهارت، آموزش، دانش و توانایی بالایی دارند.. اخذ ویزای کار از این طریق که به اسکیل ورکر معروف است یکی از متداول‌ترین راه‌های مهاجرت به حساب می آید. مخصوصا در کشور های کانادا و استرالیا،که نیاز مبرمی به نیروی کار ماهر و جوان دارند.در این روش متقاضی معمولا با کسب امتیاز هایی که از قبل توسط دولت و یا ایالت مربوطه تحت عنوان جدول امتیاز بندی اعلام شده است،انتخاب می شود.این امتیاز ها مواردی متعددی را در بر می گیرد که از جمله آن ها سطح تسلط به زبان کشور مقصد و مدرک زبان مربوطه،سن متقاضی،سابقه کار متقاضی و تحصیلات وی از مهم ترین آن ها محسوب می گردد.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای کار در خارج

شخص متقاضی  برای مهاجرت از طریق کار، نیازمند دارا بودن مجموعه‌ای از مدارک و شرایط است. داشتن پاسپورت معتبر، مدرک دانشگاهی، تجربه کاری، تسلط بر زبان کشور مقصد، رزومه مناسب، داشتن اجازه کار و یا ویزای کار از کشور مقصد، سن مناسب و غیره نمونه‌هایی از مدارک و شرایط مورد نیاز است.

۱.مدرک دانشگاهی : برخی از مشاغل هستند که برای دریافت آن‌ها نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. اما برای برخی دیگر، نیازمند داشتن مدرک دانشگاهی معتبر هستید. بنابراین مشخص کنید کار مورد نظر شما به چه نوع مدرکی نیاز دارد.

۲.تسلط بر زبان کشور مقصد : تسلط به زبان کشور مقصد برای برقراری ارتباط با دیگران و کارفرما در پیدا کردن بیشتر شغل‌ها الزامی است. هر‌چند برخی از مشاغل بین‌المللی وجود دارند که می‌توانید با تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) آن‌ها را کسب کنید. با‌این‌وجود، کار در خارج ممکن است نیاز به برقراری ارتباط به زبان مادری کشور مقصد داشته باشد. اگر شغل خاصی مدنظر دارید که به اشتغال در آن علاقمندید، در مورد زبان‌های مورد نیازی که برای اخذ آن باید بدانید، تحقیق کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که توانایی یادگیری به موقع آن‌ها را دارید.

۳.رزومه قوی : همان طور که گفته شد برای کار در خارج رزومه خود را به ‌روز کنید. اطمینان حاصل کنید که رزومه شما مطابق با استانداردهای کشور مقصد است و شامل اطلاعات ضروری و قانع‌کننده است. داشتن سابقه کار در اکثر کشورها حداقل ۳ سال آن هم اکثرا در زمینه مرتبط با شغل درخواستی‌تان می باشد. اما برخی کشورها ممکن است حتی تا ۸ سال سابقه کار هم از شما بخواهند.

4. سن مناسب:  در مورد مهاجرت به خارج و کار در یک کشور دیگر، یکی از فاکتورهای مهم موضوع سنمی باشد . چراکه قانون اول کار در خارج از کشور، اخذ ویزای کار است و داشتن سن مناسب یکی از ملزومات اخذ ویزای کار است.

راه‌های پیدا کردن کار در خارج

روش‌های مختلف برای کاریابی در خارج از کشور وجود دارند. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • آژانس‌های کاریابی و مهاجرتی: آژانس‌های کاریابی از همان ابتدای پروسه کاریابی به شما کمک می‌کنند تا پروسه پیدا کردن شغل در خارج از کشور خود را با موفقیت پشت‌سر بگذارید. کمک گرفتن از این آژانس ها معمولا همراه با هزینه است.
  • وب‌سایت کاریابی معتبر: کمک گرفتن از وب‌سایت‌های کاریابی معتبر یکی از بهترین گزینه‌های یافتن کار در خارج است.اصولا یکسری از این سایت های بین المللی بوده  و مشاغل متنوعی را در سطح جهان برای متقاضیان عرضه می نمایند و تعدادی هم محلی و بومی بوده و فقط مشاغل کشوری خاص یا منطقه خاص در آن یافت می شود. تعدادی از وب‌سایت‌های معتبر کاریابی عبارت‌اند از: 
    1. Glassdoor
    2. The Ladders
    3. Monster
    4. Flex Jobs
  • شبکه های اجتماعی : امروزه با گسترش همه جانبه فضای مجازی رد تمامی کشور های جهان و شمار بالای کاربران شبکه های اجتماعی،مشاغل زیادی در این بستر ها توسط کارفرمایان عرضه و میگردد.بستر فضای مجازی این امکان را  برای متقاضیان جست جو کار و هم کارفرمایان فراهم می سازد تا به تعامل با یک دیگر پرداخته و شناخت بهتری نسبت به هم داشته باشند.از مهمترین این شبکه های اجتماعی،Linkedin  و Facebook  می باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

برای پیدا کردن کار در خارج باید به موارد مهمی در مورد کار در کشور مختلف توجه کرد. مواردی مانند نرخ بیکاری، مشاغل پردرآمد در هر کشور و … توجه کرد که ما لیست کشور های زیر را با در نظر گرفتن این موارد تهیه کرده‌ایم:

کانادا

استرالیا

آلمان

امارات متحده عربی

نیوزلند

ایالات متحده آمریکا

فرانسه

انگلستان

عمان

سوئد

مهاجرت کاری با هفت اقلیم

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. همچنین، ما با شما در تمام مراحل فرآیند مهاجرت کاری از  مراحل اول گرفته تا اخذ ویزا کاری و رسیدن به مقصد  همراه خواهیم بود. تا شما با آرامش و اطمینان، رویاهای مهاجرت خود را به واقعیت تبدیل کنید.

همین الان مشاوره بگیر

مشاوره و تماس

گروه حقوقی بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری یا آنلاین همین حالا با شماره‌های 09120301287 و 02188799791 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره تخصصی