کار در ترکیه

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت تبدیل شده است. طی پنج سال گذشته، این کشور با موج گسترده‌ای از مهاجران مواجه بوده که بخش قابل توجهی از آن‌ها ایرانیانی هستند که برای کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری به این کشور اوراسیایی زیبا مهاجرت می‌کنند. تصمیم به مهاجرت به ترکیه دلایل منطقی و متعددی دارد. از جمله این دلایل می‌توان به امکانات تحصیلی و اجتماعی هم‌سطح با کشورهای پیشرفته اروپایی، هزینه‌های زندگی مناسب، دسترسی به بازارهای بین‌المللی، وجود اشتراکات فرهنگی فراوان با ایران، امکان پیشرفت شغلی با درآمد متوسط به بالا، و مهم‌تر از همه، امکان دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه اشاره کرد. برای مهاجرت به ترکیه،روش های مختلفی وجود دارد که از اصلی ترین این روش ها می توان مهاجرت کاری به ترکیه را نام برد.چرا که فرصت های شغلی فراوان و جذابی برای اکثر رشته ها و تخصص ها در این کشور فراهم است که متقاضیان را جذب کار در ترکیه می نماید. برای اینکه به عنوان یک تبعه خارجی بتوانید در ترکیه کار کنید، ابتدا باید از یک کارفرمای ترکیه‌ای پیشنهاد شغلی (جاب آفر) دریافت کنید. پس از دریافت جاب آفر، باید به سفارت ترکیه مراجعه کرده و علاوه بر ارائه جاب آفر، سایر مدارک هویتی و تحصیلی خود را نیز ارائه دهید و برای دریافت ویزای کار ترکیه اقدام کنید. پس از دریافت ویزای کار، می‌توانید به ترکیه سفر کنید. پس از ورود به ترکیه، شما یک ماه فرصت دارید تا برای دریافت مجوز اقامت و کار به اداره پلیس محلی مراجعه کنید.

مهاجرت کاری به ترکیه نیازمند برنامه ریزی دقیق،انتخاب های درست و مشاوره تخصصی می باشد.از این رو متخصصان و وکلا گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با داشتن چندین سال سابقه و تجارب فراوان در طول مسیر مهاجرت کاری به ترکیه و کاریابی در ترکیه ، کنار شما خواهند بود تا خود و خانوادتان مهاجرتی قانونی،آسان،کم هزینه و مطمئنی داشته باشید.ما به شما کمک خواهیم کرد تا ویزا کاری ترکیه را دریافت کرده و اقامت و شهروندی ترکیه را اخذ نمایید.مقاله زیر نیز در جهت آشنایی بیشتر شما با مهاجرت کاری به ترکیه نوشته شده است.

دلایل انتخاب ترکیه برای کار

  • کشوری چند فرهنگی با اشتراکات متعدد با ایران
  • نزدیکی به ایران برای رفت و آمد
  • هزینه های زندگی نسبتا پایین در مقایسه با کشور های هم تراز
  • امکان کاریابی در بیشتر دسته بندی های شغلی
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه
  • استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی پیشرفته
  • شانس بالا برای دریافت اجازه کار و ویزا کار

شرایط لازم برای مهاجرت کاری به ترکیه

1.دانش زبان ترکی استانبولی یا انگلیسی: با اطمینان می‌توان گفت که آشنایی نسبی با زبان ترکی استانبولی کلید موفقیت در کاریابی در ترکیه است. مردم این کشور حساسیت زیادی نسبت به زبان خود دارند و کارفرمایان معمولاً در مرحله اول، تسلط متقاضی به زبان ترکی استانبولی را ارزیابی می‌کنند. حتی ممکن است برخی کارفرمایان درخواست مدرک زبان ترکی مانند TÖMER را داشته باشند.

البته در صورتی که متقاضی در یک مجموعه بین‌المللی مشغول به کار شود که زبان کاری آن انگلیسی یا زبان دیگری باشد، شاید نیازی به تسلط کامل به ترکی استانبولی نباشد. با این حال، برای زندگی در اجتماع و انجام امور روزمره، دانش زبان ترکی ضروری است. بنابراین، اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، بهتر است قبل از مهاجرت، زبان ترکی استانبولی خود را تقویت کنید و نه بعد از مهاجرت.

۲.داشتن مدرک دانشگاهی یا فنی: برای پیدا کردن کار در ترکیه، داشتن مدارک تحصیلی معتبر از دانشگاه یا یک مؤسسه فنی ضروری است. هر چه سطح تحصیلات شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای یافتن شغل در ترکیه خواهید داشت. همچنین، اگر تحصیلات خود را در دانشگاه‌های ترکیه گذرانده باشید، پیدا کردن یک شغل مناسب برای شما آسان‌تر خواهد بود.

۳.ارائه سابقه کاری مرتبط: یکی از عوامل مؤثر در یافتن کار در ترکیه، ارائه یک رزومه کاری قوی با سوابق کاری در کشور خود یا هر جای دیگر است. به خاطر داشته باشید که کارفرمایان ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که تجربه کاری بیشتری داشته باشند. بنابراین، داشتن یک رزومه معتبر و قوی می‌تواند شانس شما را برای یافتن شغل مناسب در ترکیه افزایش دهد.

۴.دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای ترکیه ای: برای بیشتر روش‌های مهاجرت کاری به ترکیه، پیشنهادات شغلی یا جاب‌آفر الزامیست. این پیشنهادات شامل جزئیات استخدامی از سوی کارفرما هستند که شرایط و ضوابط مربوط به انجام کار را برای کارمندان آینده توضیح می‌دهند. اطلاعات این پیشنهادات شغلی شامل حقوق، مزایا، مسئولیت‌های شغلی، نام و عنوان مدیر گزارش‌دهنده می‌باشد. همچنین جزئیاتی مانند ساعات کاری مورد انتظار، تاریخ شروع مطلوب و دیگر موارد مهم نیز در این پیشنهادات ذکر می‌شوند که به متقاضیان کمک می‌کند تصمیم صحیحی بگیرند.

روش مهاجرت کاری به ترکیه

برای مهاجرت به ترکیه با دریافت یک پیشنهاد کاری (جاب آفر) از طرف کارفرما محلی در ترکیه، باید از طریق دفاتر کنسولی ترکیه در کشور محل اقامت خود اقدام نمایید. در این روند، مهاجر باید به نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی ترکیه در محل زندگی خود مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه، فرم درخواست ویزا و نامه پیشنهاد کار از کارفرمای ترکیه‌ای را ارائه دهد. در پی ارائه مدارک لازم، کارفرما در ترکیه باید ظرف ده روز کاری پس از درخواست متقاضی، مدارک خود را به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارائه دهد. سپس، وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه، درخواست‌های اجازه کار را تأیید یا رد می‌نماید. در صورت تأیید، فرد متقاضی باید هزینه ویزای ورود، حق مجوز کار و هزینه اقامت ترکیه را در دفاتر کنسولی پرداخت نماید. اعلامیه کاری به عنوان یک جایگزین از اجازه اقامت استفاده می‌شود و ویزای مشروح کاری که توسط دفاتر کنسولی ترکیه صادر می‌شود، فقط برای ورود و حداکثر ۹۰ روز معتبر است. بنابراین، متقاضی باید بعد از ورود به ترکیه (قبل از شروع به کار)، در ظرف یک ماه به یکی از شعبه‌های اداره پلیس محلی مراجعه کرده و ثبت‌نام کند تا اجازه اقامت مورد نیاز را دریافت کند.

بعد از آن که وقت مصاحبه توسط سفارت یا کنسولگری ترکیه تعیین شد، لازم است به موقع در مرکز مربوطه حاضر شوید و اطمینان حاصل کنید که همه مدارک مورد نیاز را با خود دارید. در زمان مصاحبه، یک افسر کنسولی از شما در مورد پیشنهاد شغلی که دریافت کرده‌اید سوالاتی می‌پرسد. بنابراین، در این روز، می‌بایست مدارک زیر را به‌همراه داشته باشید:

۱.تکمیل فرم درخواست ویزای کار ترکیه.

۲.گذرنامه معتبر که حداقل شش ماه پس از ورود به ترکیه معتبر باشد.

۳.دو عدد عکس بیومتریک که در ظرف شش ماه گذشته گرفته شده باشد.

۴.گواهی عدم سو پیشینه که نشان دهد شما تحت تعقیب جنایی نیستید یا مشکل قانونی نداشته‌اید.

۵.پیشنهاد یا قرارداد کار از کارفرمای ترکیه‌ای، که جزئیات مانند موقعیت شغلی، حقوق ماهانه و مدت اعتبار را واضحاً نشان دهد.

۶.ترجمه رسمی و معتبر دیپلم یا مدرک فارغ التحصیلی موقت.

همچنین باید توجه داشت که افرادی که در تحصیلات خود در دانشگاه‌های برتر ترکیه پایان‌نامه خود را گرفته‌اند، فرصت خوبی برای کسب شغل با درآمد بالا در ترکیه دارند.

با ارائه تمامی مدارک مورد نیاز به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه، این وزارتخانه حداکثر ظرف سی روز نتیجه مثبت یا منفی را از طریق وزارت امور خارجه به کنسولگری مربوطه جمهوری ترکیه ارسال می‌کند. اگر نتیجه مثبت باشد و موفق به دریافت ویزای کار ترکیه شوید، حداکثر ۱۸۰ روز فرصت دارید تا وارد خاک ترکیه شوید. همچنین باید توجه داشت که حداکثر تا یک ماه پس از ورود به خاک ترکیه برای دریافت مجوز کار اقدام کنید.

نرخ بیکاری در ترکیه

مطالعه و بررسی نرخ بیکاری در کشور مقصد، مانند ترکیه، در روند مهاجرت کاری بسیار حائز اهمیت است. نرخ بیکاری مناسب و پایین نشان دهنده رونق اقتصادی، توسعه صنایع، و پویایی تجارت‌ها می‌باشد و باعث جذابیت بیشتری برای جویندگان کار می‌شود. از سوی دیگر، بیشتر شغل‌های مهاجرتی در کشور مقصد معمولاً برای پر کردن نیازهای خاص و مهارت‌هایی است که در بازار کار داخلی به آن‌ها نیاز است، به همین دلیل نرخ بیکاری می‌تواند مؤثر باشد.

با توجه به اطلاعات آماری اخیر، نرخ بیکاری در ترکیه در حدود ۷ تا ۱۲ درصد گزارش شده است که نشان می‌دهد کاریابی و یافتن شغل مناسب در این کشور ممکن است چالش‌برانگیز باشد. با این حال، با توجه به پویایی اقتصادی ترکیه، سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و وجود صنایع قوی، ترکیه همچنان یک مقصد جذاب برای جویندگان کار است و می‌تواند فرصت‌های شغلی مناسبی را ارائه دهد.

درآمد و دستمزد ها در ترکیه

درآمد و دستمزد در کشور ترکیه متناسب با عوامل مختلفی است که از جمله آنها می‌توان به تحصیلات، جنسیت، سابقه کار و محل کار اشاره کرد. به طور کلی، شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا و ازمیر معمولاً دارای درآمدها و دستمزدهای بیشتری نسبت به سایر شهرها هستند. اما عوامل فوق الذکر نیز تأثیر مستقیمی بر میزان درآمد هر فرد دارند.

افرادی که دارای سابقه کار بیشتری هستند، معمولاً درآمد بیشتری دریافت می‌کنند. حداقل حقوق ماهیانه یک فرد در ترکیه در حدود ۱۲ الی ۲۵ هزار لیره ترکیه در ماه است که در طول یک سال می‌تواند به مبلغی حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار لیره ترکیه برسد. اما برخی شغل‌ها پردرآمدتر هستند و می‌توانند درآمد بیشتری فراهم کنند، به عنوان مثال می‌توان به شغل‌هایی اشاره کرد که میزان درآمد ماهیانه حدود ۷۰ هزار لیره ترکیه دارند و در طول یک سال ممکن است به ۶۰۰ هزار لیره ترکیه برسد.در جدول زیر می‌توانید میزان متوسط درآمد در ترکیه را در برخی از شغل‌ها مشاهده کنید:

عنوان شغلی

درآمد سالانه به لیره ترکیه

دندانپزشک

۳۰۰ هزار لیر

پرستار

۹۰ هزار لیر

داروساز

۱۵۰هزار لیر

مهندس برق

۱۰۰ هزار لیر

مهندس مکانیک

۱۲۰ هزار لیر

وکیل

۲۵۰ هزار لیر

معلم

۸۰ هزار لیر

پیش‌خدمت

۵۰ هزار لیر

مقدار مالیات بر درآمد در ترکیه

در ترکیه، مالیات بر درآمد شخصی شامل انواع مختلفی از درآمدهای شخصی کسب شده در این کشور می‌شود. این درآمدها شامل مواردی همچون درآمدهای حاصل از کشاورزی، تجارت، حقوق و دستمزدهای کارمندان بخش دولتی و خصوصی، خوداشتغالی، سود سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (درآمد اجاره)، خرید و فروش اوراق بهادار و سایر درآمدهای کسب شده در این کشور می‌شود.

مقدار مالیات بر درآمد شخصی افراد در ترکیه متغیر است و بسته به میزان درآمد کسب شده، درصدی از آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود. این درصد معمولاً از ۱۵ تا ۴۰ درصد متغیر است و بر اساس سیاست‌های مالیاتی دولت و نرخ مالیاتی مصوب در هر دوره زمانی تعیین می‌شود.

همین الان مشاوره بگیر

مشاغل مورد نیاز در ترکیه

خارجی‌هایی که در ترکیه هستند، از آنجا که به بیش از یک زبان تسلط دارند،می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت کنند،از آنجا که ترکیه یک کشور توریستی است،خارجیان نیز می توانند در این حوزه کار کنند.برای نمونه هتل ها و رستوران ها و مراکز تفریحی که ظرفیت فراوانی دارند.و البته صد ها حوزه شغلی دیگر که نمونه آن ها را در جدول زیر آورده ایم.

شغل

متوسط درآمد

بازریاب

۱۰۰۰۰۰لیره

مدیر فروش

۵۰۰۰۰ لیره

مهندسی فناوری اطلاعات

۹۴۴۰۰ لیره

پرستار کودک

۴۰۳۰۰ لیره

مدرس زبان انگلیسی

۷۳۷۰۰ لیره

ویراستار کتاب

۸۴۲۰۰ لیره

مترجم

۸۲۴۰۰ لیره

آشپز

۵۴۰۰۰ لیره

گارسون

۳۲۰۰۰ لیره

حسابدار

۶۰۰۰۰ لیره

در ترکیه، برخی از مشاغل برای اتباع خارجی ممنوع است و تنها به شهروندان ترکیه اجازه انجام آن‌ها داده شده است. این ممنوعیت‌ها در قوانین خاص مشاغل مربوطه تنظیم شده و برای حفظ منافع ملی و محدود کردن رقابت در برخی صنایع و خدمات معین استفاده می‌شود. برخی از این مشاغل عبارتند از:

۱. دندانپزشکی

۲. مامایی

۳. داروسازی

۴. دامپزشکی

۵. ریاست عمومی دفتر اسناد رسمی

۶. پرسنل امنیتی

۷. کار در زمینه صادرات ماهی، صدف، اسفنج، مروارید، مرجان

۸. غواصی در آب‌های سرزمینی

۹. خلبانی

اتباع خارجی اجازه انجام این مشاغل را ندارند و تنها شهروندان ترکیه می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنند. این ممنوعیت‌ها هدف دارند که منافع ملی و اقتصادی را حفظ کرده و اشتغال و رقابت در بازار کار ترکیه را تنظیم کنند.

اخذ ویزا کار ترکیه

برای شروع کار قانونی در ترکیه، اخذ ویزای کار ترکیه اولین گام است. این ویزا به شما مجوز مهاجرت به ترکیه جهت تحقق مقاصد شغلی را می‌دهد. این ویزا باید همراه با مجوز کار دریافت شود تا بتوانید به کار در ترکیه بپردازید. ایرانی‌ها باید پس از دریافت ویزای کار ترکیه و سپس مجوز کار، به کار و زندگی در ترکیه بپردازند.

به عنوان مثال، بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزای کار به سفارت ترکیه، دو ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای مهاجرت یا سفر به ترکیه است. اگرچه اگر این امکان وجود ندارد، حداقل یک ماه قبل از سفر باید درخواست خود را ارائه دهید. این اقدامات به شما کمک می‌کند تا مراحل اخذ ویزای کار را به راحتی و به‌طور موثری انجام دهید.چهار نوع مجوز کار برای مهاجرت کاری به ترکیه وجود دارد:

۱.مجوز کار موقت: مجوزهای کار موقت حداکثر یک‌ساله و برای کار در یک مکان و حرفه خاصی صادر می‌شوند. مجوز کار موقت هر سال قابل‌تمدید است. پس از گذراندن دوره قانونی کار یک‌ساله می‌توان تا سه سال مدت مجوز کار فرد را افزایش داد تا در همان محل کار و حرفه خود باقی بماند. 

پس از گذراندن دوره قانونی کار سه‌ساله می‌توان مدت مجوز کار فرد را تا ۶ سال افزایش داد تا در همان محل به کار خود ادامه دهد. با این‌ حال اگر کارفرمای فرد تغییر کند قرارداد تمدید نخواهد شد.

۲.مجوز کار نامحدود : مجوز کار نامحدود به مهاجرانی اعطا می‌شود که حداقل هشت سال به طور قانونی و بدون وقفه در ترکیه اقامت داشته‌اند. بر اساس ماده ۴۴ قانون شماره ۶۴۵۸، اتباع خارجی که دارای اجازه کار نامحدود هستند، می‌توانند از تمامی حقوق مقرر در مجوز اقامت طولانی‌مدت برای مهاجرت به ترکیه بهره‌مند شوند.

۳.اجازه کار مستقل: مجوز کار مستقل به افرادی تعلق می‌گیرد که در حرفه خود مهارت بالایی دارند، به شرطی که شرایط خاص مندرج در قوانین مرتبط را رعایت کنند. این مجوز به کسانی اعطا می‌شود که حداقل هشت سال به صورت مداوم و قانونی در ترکیه اقامت داشته‌اند. کاری که این افراد انجام می‌دهند باید از لحاظ اقتصادی دارای ارزش افزوده باشد و به ایجاد اشتغال کمک کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ترکیه

  • تکمیل فرم درخواست ویزای کار ترکیه
  • پاسپورت معتبر که حداقل شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد
  • دو قطعه عکس بیومتریک
  • گواهی عدم سو پیشینه؛ این سند ثابت می‌کند که شما تحت تعقیب کیفری نیستید یا در گذشته مشکل قانونی نداشته‌اید.
  • ارائه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمای ترکیه‌ای
  • مدارک تحصیلی یا گواهی معادل فارغ‌التحصیلی موقت؛ این مدرک باید مطابق با مقررات ترکیه در مورد معادل سازی دیپلم از موسسات آموزش عالی خارجی ترکیه اخذ شود.
  • بیمه پزشکی مسافرتی؛ برای اینکه بتوانید به ترکیه سفر کنید داشتن بیمه پزشکی مسافرتی الزامی است. این بیمه باید کل خاک ترکیه را تا حداقل مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو پوشش دهد.
  • ارائه اسناد مربوط به اقامتگاه در ترکیه
  • تمکن لازم برای امرار معاش؛ ارائه مدرکی مبنی‌بر داشتن حداقل ۵۰ یورو به ازای هر روزی که قصد دارید در ترکیه بمانید.
  • ارائه گواهی رزرو بلیط هواپیما

دریافت اقامت و تابعیت از طریق کار در ترکیه

برای کار در ترکیه، تمامی شهروندان جهان به جز اتباع جمهوری ترک قبرس شمالی، نیاز به ویزای کار و مجوز کار دارند. این مجوز توسط وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه صادر می‌شود. در ابتدا، مجوز کار برای مدت یک سال صادر می‌شود و سپس برای دو سال دیگر قابل تمدید است. پس از این ۲ سال، متقاضی می‌تواند آن را برای ۳ سال دیگر تمدید کند. اگر مدت مجوز کاری به ۸ سال برسد، این مجوز به صورت نامحدود صادر می‌شود و دیگر نیازی به تمدید نخواهد داشت.

طبق قوانین جدید ترکیه، افرادی که به مدت ۵ سال در این کشور کار کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت تابعیت و پس از آن پاسپورت ترکیه اقدام کنند.

پس از اخذ تابعیت ترکیه، متقاضی می‌تواند پاسپورت این کشور را دریافت کرده و از ارزش آن بهره‌مند شود. پس از اخذ تابعیت، امکان دریافت گذرنامه ترکیه در مدت زمان کوتاهی وجود دارد. گذرنامه‌ ترکیه از نظر جهانی قدرتمند است و با آن می‌توان به بسیاری از کشورها بدون ویزا یا با ویزای ورود در مقصد سفر کرد. مراحل اخذ پاسپورت ترکیه به شرح زیر است:

  • درخواست قرار ملاقات از وب‌سایت اداره جمعیت داخلی وزارت کشور ترکیه
  • ارائه شناسنامه ترکی
  • ارائه دو قطعه عکس با زمینه سفید
  • پرداخت هزینه‌های گذرنامه ترکیه به‌صورت آنلاین در وب‌سایت IRS

طبق ماده یازدهم قانون تابعیت ترکیه برای اخذ تابعیت ترکیه از طریق اجازه کار رعایت شرایط زیر الزامی است:

۱.متقاضی ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشد تا واجد این شرایط باشد که مطابق با قوانین ملی خود عمل کند یا اگر فاقد تابعیت است، مطابق با قوانین ترکیه عمل کند.

2.اقامت بدون وقفه در ترکیه به مدت پنج سال قبل از تاریخ درخواست تابعیت

3.تأیید عزم خود برای اقامت در ترکیه با رفتارهای خود

4.نداشتن بیماری واگیردار که تهدیدی برای سلامت عمومی باشد.

5.فرد از اخلاق خوب و شهرت خوب خوب برخوردار باشد.

6.داشتن توانایی کافی برای صحبت به زبان ترکی، به گونه‌ای که شخص توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگران و زندگی در ترکیه را داشته باشد.

7.داشتن درآمد در ترکیه به اندازه‌ای که بتواند از خود و افراد تحت تکفل خود حمایت کند.

8.متقاضی تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه نباشد.

روش های کاریابی در ترکیه

در ترکیه، چیزی به نام ویزای جستجوی کار وجود ندارد. با این حال، چندین روش برای دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایان ترکیه‌ای وجود دارد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

برای دریافت ویزای کار ترکیه، آشنایی با راه‌های جستجوی کار و روش‌های کاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. تسلط به زبان ترکی استانبولی یکی از عوامل مهم در یافتن شغل مناسب به شمار می‌آید. علاوه بر این، داشتن یک رزومه قوی می‌تواند شانس افراد را برای به دست آوردن شغل مورد نظر افزایش دهد.

۱.آژانس‌های کاریابی بین‌المللی: یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای یافتن پیشنهاد کار و کاریابی در ترکیه، مراجعه به آژانس‌های کاریابی بین‌المللی است. اگر عملکرد آژانس موردنظر را مثبت و قابل‌اعتماد ارزیابی کردید، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که در زمینه کاریابی و دریافت جاب آفر در ترکیه به شما کمک کنند. تعدادی از آژانس‌های کاریابی آنلاین در ترکیه به زبان ترکی و انگلیسی عبارت‌اند از:

  • secretcv.com
  • jobsinistanbul.com
  • careerjet.com.tr

۲.دفتر خدمات استخدام دولت ترکیه: دفتر خدمات استخدام دولت ترکیه یکی از راه‌های مؤثر برای یافتن فرصت‌های شغلی در این کشور است. این دفتر اطلاعات کاملی از مختلف فرصت‌های شغلی در سراسر ترکیه فراهم می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا بازار کار ترکیه را بهتر بشناسند و شغل مناسب خود را پیدا کنند. استفاده از وب‌سایت این دفتر هم بسیار ساده است. برای انجام این‌ کار، کافی است با دفتر خدمات استخدام دولت ترکیه تماس بگیرید و یا از وب‌سایت آن‌ به آدرس «iskur.gov.tr» استفاده کنید.امکاناتی مانند جستجوی شغل، ثبت‌نام به عنوان جویای کار، دریافت اخبار و دوره‌های آموزشی و حتی مشاوره در زمینه راه‌اندازی کسب و کار در ترکیه در دسترس است. به این ترتیب، حتی بدون دانش زبان ترکیه، می‌توانید از این منابع بهره‌مند شوید و به دنبال فرصت‌های شغلی در این کشور بگردید.

۳.وب‌سایت‌های کاریابی: با کمک وب سایت‌های کاریابی می‌توانید کار جستجوی شغل مورد نظر خود در ترکیه را از خانه‌ خود انجام دهید. تعدادی از وب‌سایت‌ها به شما در این امر کمک می‌کنند به شرح زیر است.

  • Expat.com
  • iSKUR
  • Jobs In Istanbul
  • indeed.jobs
  • Linkedin
  • Kariyer.net

مهاجرت کاری به ترکیه با هفت اقلیم

گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به ترکیه به بهترین نحو ممکن پیش بروید همچنین، ما با شما در تمام مراحل فرآیند مهاجرت کاری از کاریابی و یافتن کار مورد نظرتان در کانادا تا اخذ ویزا کار ترکیه و رسیدن به کشور ترکیه و اخذ اقامت و شهروندی ترکیه همراه خواهیم بود. تا شما با آرامش و اطمینان، رویای مهاجرت به ترکیه را به واقعیت تبدیل کنید.

همین الان مشاوره بگیر

مشاوره و تماس

گروه حقوقی بین الملل هفت اقلیم با سابقه و تجربه‌ای که در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی دارد، به شما کمک خواهد کرد تا در فرآیند مهاجرت کاری خود به بهترین نحو ممکن پیش بروید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره حضوری یا آنلاین همین حالا با شماره‌های 09120301287 و 02188799791 تماس بگیرید.

درخواست مشاوره تخصصی