این روز ها با توجه به تقاضای فراوان مهاجرت به خارج  از کشور ، شاهد صف های طولانی برای اخذ انواع ویزا پشت درب سفارت خانه هستیم.اقشرا مختلف جامعه بسته به مجموعه شرایط که دارند،تصمیم به مهاجرت گرفته اند و در صدد این می باشند تا به منظور تحصیل،کار،سرمایه گذاری ویزا گرفته و از کشور خارج شوند.عده ای هم که وضع مالی بهتری دارند،سر کیسه را شل کرده اند تا به منظور گردش و سفر ویزا توریستی دریافت کنند و برای سفر به کشور های اروپایی،کانادا،استرالیا و آمریکا آماده شوند.از این تعداد متقاضیان اخذ ویزا،بیشترشان روش مهاجرت تحصیلی را انتخاب کرده اند که از بقیه روش ها آسان تر،کم هزینه تر است و از نظر اخذ ویزا هم کم ریسک تر می باشد. تحصیل در خارج از کشور همچنین می‌تواند راهی برای پیدا کردن شغل در خارج از کشور پس از فارغ‌التحصیلی و در نتیجه به دست آوردن اقامت دائم در آن کشور نیز شود. مسلما متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها،کالج ها و مدارس در خارج کشور نیازمند نوع خاصی از ویزا می باشد که به نام ویزا تحصیلی شناخته می شود.تا در کنار نامه پذیرش از  یک دانشگاه یا مدرسه، مهاجرت قانونی متقاضی از کشور و ثبت نام در آن مرکز آموزشی را فراهم می سازد.

گروه حقوق بین الملل  هفت اقلیم با داشتن متخصصان،مشاوران و وکلا مجرب و با سابقه حاضر است مسیر مهاجرات تحصیلی را برای شما فراهم سازد و برای اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه ها و ومدارس بین المللی و همچنین اخذ ویزا تحصیلی اقدام نماید.نوشته زیر در جهت آشنایی بیشتر شما با روند اخذ ویزا تحصیلی تنظیم شده است.

علت دریافت ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی یکی از انواع ویزاهای مورد استفاده برای تحصیل در خارج از کشور است. این ویزا به دانشجو امکان می‌دهد تا به مدت معینی در کشور مقصد بماند و تحصیلات خود را ادامه دهد. این نوع ویزا ممکن است شرایط و الزامات مختلفی در هر کشور داشته باشد.

همچنین، در بسیاری از موارد، برای درخواست ویزای تحصیلی نیاز به ارائه اطلاعات مربوط به پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی در کشور مقصد است. این شامل مدارک مانند نامه پذیرش، اطلاعات مالی، و سایر مدارک مربوطه می‌شود.

ویزای تحصیلی می‌تواند به دو دسته ویزای دانش‌آموزی و ویزای دانشجویی تقسیم شود، که هرکدام شرایط و الزامات مخصوص به خود را دارند.

در هر صورت، مهم است که افراد قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا، شرایط مربوطه را به دقت مطالعه کرده و از مراجعه به سایت یا مراکز معتبر دولتی یا سفارت‌ها برای اطلاعات دقیق‌تر استفاده کنید.

انواع ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بر اساس مدت زمان اقامت نیز به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود. این تقسیم بندی به افراد کمک می‌کند تا ویزای مناسب برای تحصیل در کشور مورد نظر را دریافت کنند، با توجه به مدت و نوع دوره تحصیلی خود.

ویزاهای کوتاه مدت عموماً برای دوره‌های آموزشی کوتاه‌تر مانند دوره‌های زبان یا دوره‌های گواهینامه دیپلم که معمولاً کمتر از ۳ ماه طول می‌کشند، صادر می‌شود. این ویزاها اغلب به دانشجویان اختصاص می‌یابد که به صورت موقت در کشور مقصد حضور دارند.

اما ویزاهای بلند مدت برای دوره‌های دانشگاهی یا کارآموزی طولانی‌تر از ۳ ماه صادر می‌شود. این ویزاها به دانشجویان اختصاص می‌یابد که قصد دارند به مدت طولانی‌تری در کشور مورد نظر تحصیل کنند و ممکن است شامل دوره‌های کارآموزی، برنامه‌های گواهی و دوره‌های تحصیلی بلند مدت در دانشگاه باشند.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی بسته به ضوابط و قوانین هر کشوری متفاوت است. بنابراین بسته به قوانین مهاجرتی آن کشور، شرایط اخذ ویزای دانشجویی نیز متفاوت است.ولی مواردی نیز مشترک می باشد که عبارت اند از:

این فقط چند مورد از مدارک معمولی است که برای درخواست ویزای تحصیلی ممکن است مورد نیاز باشد. متقاضیان باید به دقت الزامات مربوط به کشور مورد نظر خود را مطالعه کرده و مطمئن شوند که همه مدارک لازم را به درستی ارائه کنند.

گواهی ضمانت و پشتیبانی مالی  چیست؟

گواهی تمکن مالی،بودجه‌ لازم برای تأمین مخارج زندگی به مدت یک سال در کشور محل تحصیل می باشد. گواهی تمکن مالی در بانک صادر شده و در آن موجودی حساب‌های بانکی و نرخ برابری آن با ارز درخواستی (دلار یا یورو) متقاضی ذکر می‌شود.

روند درخواست ویزای تحصیلی

پروسه‌ درخواست ویزای دانشجویی با دریافت پیشنهاد‌نامه از طرف دانشگاه موردنظر شروع می‌شود. متقاضیان پس از دریافت نامه پذیرش باید از  یکی از این دو روش درخواست ویزای تحصیلی کنند.

داوطلبان می‌توانند از طریق دو روش زیر برای دریافت ویزای خود اقدام کنند:

الف-فرآیند درخواست ویزای حضوری:

۱.این روش نیازمند حضور فیزیکی متقاضی است تا فرم‌های مربوطه را تکمیل کند.

۲.مرحله بعدی شامل پرداخت هزینه درخواست ویزا است.

۳.متقاضی باید برای این فرآیند مبلغی را پرداخت کند.

۴.فرایند نهایی شامل مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک است.

۵.تعیین وقت مصاحبه معمولاً به صورت آنلاین و از طریق سایت سفارت مورد نظر انجام می‌شود.

ب-فرآیند درخواست ویزای آنلاین:

۱.متقاضیان می‌توانند از طریق فرآیند آنلاین برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنند.

۲.در این روش، متقاضی باید تمام فرم‌های مربوطه را به‌درستی پر کرده و اسناد و مدارک مورد نیاز را آپلود کند.

۳.پس از ارسال درخواست آنلاین، معمولاً برای مصاحبه و ثبت اطلاعات بیومتریک، متقاضی باید به صورت حضوری به سفارت کشور مورد نظر در کشور خود یا کشور ثالث مراجعه کند.

تمدید ویزای دانشجویی

در بسیاری از کشورها و برای ویزای تحصیلی، مهلت معینی برای اقامت تعیین می‌شود که معمولاً با زمان مدت تحصیل مرتبط است. اگر مهلت ویزای تحصیلی شما پایان یابد و هنوز تحصیلات شما به پایان نرسیده باشد، شما باید برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

توصیه معمول این است که حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای ویزای خود، به تمدید آن اقدام کنید. این برای جلوگیری از هرگونه تأخیر یا مشکلاتی که ممکن است در فرآیند تمدید پیش آید، مناسب است.

برای تمدید ویزای دانشجویی، همانند درخواست اولیه، ممکن است فرآیند آنلاین و یا حضوری قابل انجام باشد، به طوری که شما باید فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده و اسناد مورد نیاز را ارائه دهید. برای اطلاعات دقیق‌تر و راهنمایی درباره فرآیند تمدید، می‌توانید به سایت سفارت یا سازمان مهاجرت مربوطه مراجعه کنید یا با مشاورهای مهاجرتی متخصص تماس بگیرید.

۵ کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور

۱.کانادا: چندین سال است کانادا به عنوان یک مقصد برتر تحصیلی شناخته می شود. که  هر سال هزاران دانشجو را جذب مراکز علمی خود می کند. این کشور دارای دانشگاه‌های معتبر بین المللی ، محیط زیست و اقلیم زیبا، حقوق بالاتر تحصیلات تکمیلی و هزینه مناسب زندگی است.

۲.آلمان: دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان  به زبان آلمانی و گاه به انگلیسی در دانشگاه های ممتاز آلمان  تحصیل کنند. آلمان شانس دریافت ویزای دانشجویی بسیار مناسبی دارد.  بیشتر دانشگاه‌هایی آلمان جزو بهترین های جهان هستند

۳.فرانسه: این کشور زیبا که آن را مهد تمدن نوین اروپا می خوانند از زیبایی کم ندارد.تحصیل رایگان به زبان فرانسوی،کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های فرانسه در کنار کمک هزینه های فوق العاده ای که توسط دولت این کشور به دانشجویان در نظر گرفته شده،فرانسه را جزو بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است.

۴.ایرلند: برای تحصیل در خارج از کشور، ایرلند انتخاب مناسبی است. ایرلند با جاذبه‌های زیبایی که دارد مورد علاقه دانشجویان زیادی است. برنامه‌های کاربردی برای دانشجویان جهت اخذ ویزا در ایرلند ساده و قابل اثبات است.

۵.اسپانیا: غرب اروپا کشوری را در خود جای داده که تاریخ اروپا و خاورمیانه را به هم گره زده.و تمدنی شگفت انگیز پدید اورده.اسپانیا امکان تحصیل کم هزینه اما با کیفیت را برای دانشجویان محقق ساخته.اخذ ویزا دانشچویی اسپانیا هم شانس بالایی نسبت سایر همسایگانش دارد.

اخذ ویزا تحصیلی با هفت اقلیم

اگر شما هم متقاضی اخذ ویزا تحصیلی و به دنبال آن مهاجرت تحصیلی می باشید همین حالا  گوشی تلفن را برداشته با مشاوران گروه حقوق بین الملل هفت اقلیم صحبت کنید،تا از تجربیات تیم حرفه ای ما بهره ببرده تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.